IKEA România, cel mai mare retailer de mobilă din lume, dar și de pe piața locală, a încheiat anul anterior cu o cifră de afaceri de peste 1,4 miliarde de lei (274,2 milioane euro), 33% din această sumă fiind generată de vânzările online.
“Pe parcursul anului fiscal 2024, IKEA România a vândut peste 26,5 milioane de produse, dintre care 65% au fost piese de mobilier, iar 35% accesorii. Sistemul de dulapuri PAX a fost cea mai vândută gamă de produse din România în acest an fiscal.
Clienții noștri apreciază soluțiile inteligente de depozitare, în special pentru dormitoare, iar sistemul PAX răspunde perfect acestor nevoi. Printre cele mai vândute produse din România s-a numărat și divanul Hemnes”, a declarat Vincent Devloo, Area Retail Manager IKEA SEE, pentru Profit.ro.
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2025/05/IKEA-4-1024x576.jpg)
Citește și: Studiu IKEA: Pierdem anual peste 20 de zile de odihnă
Pe plan local, IKEA deține la ora actuală trei magazine: două în București și unul în Timișoara. Însă, compania mai are un studio de planificare și comandă în Constanța, dar și cinci puncte de ridicare comenzi în Brașov, Iași, Cluj, Oradea și Sibiu.
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2025/05/IKEA-3-1024x576.jpg)
“România reprezintă o piață importantă pentru IKEA în regiunea Europei de Sud-Est și împreună cu echipele noastre lucrăm constant pentru a identifica cele mai potrivite locații pentru viitoarele puncte de întâlnire cu clienții. Ne vom continua extinderea prin dezvoltarea unor noi formate, pentru a rămâne accesibili, convenabili și sustenabili – atât în prezent, cât și pe termen lung. Suntem interesați de zonele Iași și Cluj”, a mai spus Vincent Devloo, Area Retail Manager IKEA SEE, notând și faptul că în țara noastră există mult potențial de creștere, mai ales în ceea ce privește prezența omnichannel, nu neapărat prin deschiderea magazinelor fizice.
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2025/05/IKEA-1-1024x576.jpg)
“Explorăm constant opțiuni care să ne permită să rămânem aproape de nevoile clienților, iar introducerea unor formate mici de puncte de întâlnire cu clienții ne oferă mai multă flexibilitate și agilitate. De asemenea, urmărim îndeaproape evoluția pieței – totul cu scopul de a face investiții corecte și sustenabile. Atunci când deschidem un magazin, ne dorim ca acesta să aibă o viață lungă, de zeci de ani, ceea ce presupune, uneori, un proces de planificare mai îndelungat. Ne propunem însă să ne extindem în continuare rețeaua de puncte de întâlnire cu clienții din țară. Există un interes constant pentru deschiderea de noi formate IKEA”, a mai adăugat acesta.