- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Încă un pas pe Autostrada București Sud. Grecii de la Aktor au finalizat etapa de sudare a grinzilor la pasajul peste Autostrada A1 București-Pitești

26 Apr, 20:47 • Fundeanu Madalina
Progres important pe Autostrada București Sud. Aktor anunță că a finalizat etapa de sudare a grinzilor la pasajul care trece peste Autostrada A1 București-Pitești.
Încă un pas pe Autostrada București Sud. Grecii de la Aktor au finalizat etapa de sudare a grinzilor la pasajul peste Autostrada A1 București-Pitești

Aktor anunță că a finalizat etapa de sudare a grinzilor la pasajul peste Autostrada A1 București-Pitești, pe lotul 3 de pe Autostrada București Sud. Circulația a revenit pe traseul autostrăzii A1 în urma devierii pe bretelele laterale. Termenul limită din avizul IGPR pentru devierea circulației pe bretelele construite la km. 18 în zona Ciorogârla era astăzi, 26 aprilie, potrivit Economedia.

Progres important pe Autostrada București Sud

„După finalizare, pasajul peste A1 va cântări peste 540 de tone și va necesita 5 tone de vopsea de protecție, potrivit lui Bogdan Mezei, directorul de proiect al șantierului Aktor de pe L3 A0 Sud.De asemenea, pentru construcție au fost necesari peste 10.000 metri liniari de cordon de sudură, echivalent cu aproape întreaga lungime a plajei din M amaia și Navodari împreună.”, transmite AKTOR.

Montarea și sudarea celor șase grinzi pe porțiunea de pe Autostrada București Sud a durat aproape două săptămâni, însă vor mai exista perioade de deviere a circulației pe bretele în timpul etapelor de lucrări, au transmis constructorii.

Constructorul Aktor din Grecia a ajuns la 63% execuție pe lotul 3 de pe Autostrada București Sud, conform raportului publicat de CNAIR pe data de 2 aprilie 2024. Reprezintă un progres de aproape 3% în luna martie, care, din păcate, nu este suficient pentru a garanta finalizarea celor 18 kilometri dintre Bragadiru (DN 6) și Autostrada A1 București-Pitești la termenul stabilit inițial: sfârșitul lunii august – început de septembrie. Pentru finalizarea lotului 3 în timp util ar fi necesar un progres cuprins între 5 și 7 %/lună. Potrivit raportărilor oficiale, Aktor lucrează cu peste 400 de drumari și 200 de utilaje pe lotul 3.

Citește și: Progres insuficient pe Autostrada București Sud. CNAIR anunță că Aktor a ajuns la 63 % execuție pe lotul 3

Autostrada București Sud
Autostrada București Sud

Directorul CNAIR, Cristian Pistol a anunțat că, până în momentul de față, penalizările CNAIR au atins suma de 5 milioane lei, raportat la valoarea contractului de aproximativ 900 milioane, iar obiectivul principal nu este de a rezilia contractele, ci de a le finaliza cu recepția lucrărilor, astfel:

„Constructorul și-a asumat finalizarea lucrărilor la sfârșitul lunii august 2024. Ce-i drept, am văzut o îmbunătățire în șantier, mă refer la personal și utilaje. Au fost montate și grinzile peste A 1. Mobilizarea este bună, dar trebuie recuperat și timpul pierdut, ceea ce nu s-a întâmplat. Îmi doresc să mențină trendul ascendent și să crească mobilizarea să respecte termenul, august 2024. Sunt la 63 %.

Mi-e greu să cred că pot finaliza, dar ce și-au asumat trebuie să respecte. Pot găsi soluții care să îmbunătățească situația în șantier, schimburi suplimentare, doar să dorească. Din punctul meu de vedere se poate circula și pe acest lot până la sfârșitul anului 2024…este un termen realist dacă mobilizarea va fi îmbunătățită.

Avem multe solicitări de extensie de la antreprenor, dar majoritatea au fost respinse. Am aplicat și penalități, cumulate fiind la aprox. 5 milioane lei și nu ne vom opri. Nu penalizările sunt soluția, ci ei să se mobilizeze”, a spus Cristian Pistol.

„În paralel, Aktor lucrează la toate cele 11 structuri, poduri și overpass-uri, montează grinzile metalice și la pasajul CFR, execută ultimele lucrări pentru terasamente, așterne stratul de BSC. Constructorul a început și lucrările de asfaltare.

Peste 500 de muncitori și ingineri de toate specializările, cu aproximativ 270 de echipamente și mașini precum: excavatoare, buldozere, macarale grele, betoniere, masini de forat coloane pentru lucrări de fundare, și autocamioane, lucrează non-stop acolo, în peisajul plat din sud-vestul Bucureștiului, pe o fâșie de pământ și pietriș lungă de 18 km, astfel încât să puteți conduce la toamnă pe o autostradă ce va ocoli traficul sufocant din Capitală.

În acest moment, constructorul grec își menține termenul de dare în trafic în septembrie 2024.”, au mai trasmis constructorii greci.

Vezi și: Românii mai au de așteptat până vor putea circula pe Autostrada București Sud (A0). Inaugurarea lotului dintre Jilava și Popești – Leordeni, amânată

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Horoscop 6 decembrie. Luna în Rac aduce tensiuni în relații și provocări emoționale pentru majoritatea zodiilor
Horoscop 6 decembrie. Luna în Rac aduce tensiuni în relații și provocări emoționale pentru majoritatea ...
Bruxelles, în tensiune maximă. Europa decide cum finanțează Ucraina și cum își protejează propriul viitor
Bruxelles, în tensiune maximă. Europa decide cum finanțează Ucraina și cum își protejează propriul ...
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile publice
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile ...
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă de specialiști
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă ...
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre averea familiei mele”
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre ...
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive pentru presă
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive ...
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO pentru fraudă
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO ...
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș