- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Începe modernizarea Magistralei CFR București-Timișoara. Guvernul aprobă proiectul de 20 miliarde lei pentru secțiunea Craiova-Caransebeș

11 Apr, 12:29 • Fundeanu Madalina
Începe procesul de modernizare a Magistralei CFR București-Timișoara, pe secțiunea Craiova-Caransebeș. Proiectul de Hotărâre de Guvern indică un cost suplimentar de 8 miliarde lei.
Începe modernizarea Magistralei CFR București-Timișoara. Guvernul aprobă proiectul de 20 miliarde lei pentru secțiunea Craiova-Caransebeș

Guvernul aprobă în ședința de joi, 11 aprilie, indicatorii tehnico-economici pentru modernizarea secțiunii Craiova-Caransebeș pe Magistrala CFR 100 București-Timișoara, relatează Economedia.

Începe procesul de modernizare a Magistralei CFR București-Timișoara, pe secțiunea Craiova-Caransebeș

După un an de la lansarea primei licitații, Proiectul de Hotărâre de Guvern indică un cost suplimentar de 8 miliarde lei față de indicatorii vechi și un cost total de 20 de miliarde pentru modernizarea căii ferate Craiova-Caransebeș.

Cel mai dificil lot va fi cel cu Tunelul Balota din județul Mehedinți, tunel de 6 kilometri lungime, al doilea după cel în lucru de la Ormeniș pe Magistrala Brașov-Sighișoara. În martie anul trecut, CFR Infrastructură lansa cele licitațiile pentru cele șase loturi ale secțiunii Craiova-Caransebeș, dar pentru că erau valori estimate mult sub costurile reale niciun constructor nu a mai depus ofertă.

LOT 1: ( CAP X ) CRAIOVA – ( CAP Y ) FILIASI, KM 248+760 – KM 286+735, inclusiv OCC/CMT Craiova, având o lungime de 37,975 km;

LOT 2: ( CAP Y ) FILIASI – ( CAP Y ) IGIROASA, KM 286+735 – KM 331+000, având o lungime de 44,265 km;

LOT 3: KM 331+ 000 ( IGIROASA CAP Y ) – KM 333+000 ( START VARIANTA BALOTA) – KM 359+390 ( CAP Y Statia Noua DROBETA EST ) – KM 362+632 (CAP X DROBETA-TURNU SEVERIN ) la care se adaugă LEGATURA CF A VARIANTEI BALOTA CU STATIA CF PRUNISOR EXISTENTA, LEGATURA CF CU STATIA DROBETA MARFA ( SIMIAN ), STATIA DROBETA MARFA și RACORDUL CF DUDAȘU, având o lungime totală de 41,234 km;

LOT 4: ( CAP X ) DROBETA-TURNU SEVERIN – ( CAP X ) BAILE
HERCULANE KM 362+632 – KM 404+250, având o lungime totală de
41,618 km;

LOT 5: ( CAP X ) BAILE HERCULANE – ( CAP X ) PO NOU POARTA,KM 404+250 – KM 436+887, având o lungime totală de 32,637 km;

LOT 6: ( CAP X ) PO NOU POARTA – CARANSEBES, KM 436+887- KM 474+047, având o lungime totală de 37,160 km

Citește și: După lotul 1, CNAIR a suspendat licitația și pentru lotul 3 de pe drumul expres Oradea-Arad. Motivul din spatele acestei decizii

CFR Craiova-Caransebeș
CFR Craiova-Caransebeș

„Acest sector de cale ferată, parte a Coridorului Orient/Est Mediteraneean, se află într-o stare tehnică precară a liniei și a lucrărilor de artă, care a condus la o înrăutățire severă a condițiilor de exploatare, cu creșterea mare a timpilor de mers.

Proiectul ”Reabilitarea liniei feroviare Craiova-Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est – Mediteraneean”, face parte din Master Planul General de Transport al României (MPGT), aprobat de Guvernul României prin H.G. nr. 666/2016, cu modificările și completările ulterioare.

Lungimea totală a liniei de cale ferată în cadrul acestui studiu este de 226,165 km, fiind linie CF electrificată pe toată distanța, linie dublă electrificată Craiova – Strehaia (60 km) și linie simplă electrificată Strehaia – Caransebeș (174km).

Pe această linie CF circulă atât trenuri de călători cât și trenuri de marfă, în prezent fiind existente 32 puncte de secționare. Sistemul de semnalizare este semi-automat între stații și electro-mecanic în stații, toate mecanismele căii ferate (semnale, treceri la nivel și aparate de cale) fiind comandate și controlate prin mecanismele existente.

După darea în exploatare a liniei aceasta a trecut printr-un lung proces de modernizare în ceea ce privește suprastructura, lucrările de artă, instalațiile de tracțiune și semnalizare. În anul 1951 s-a realizat dublarea liniei CF pe tronsonul Craiova – Filiași în lungime de 36 km.”, este notat în Proiectul de Hotărâre al Guvernului.

Secțiunea de cale ferată Craiova-Caransebeș are o lungime totală de 226 km, fiind linie CF electrificată pe toată distanța, linie dublă electrificată Craiova – Strehaia (60km) și linie simplă electrificată Strehaia – Caransebeș (174km).

Pe această linie CF circulă atât trenuri de călători cât și trenuri de marfă, în prezent fiind existente 32 puncte de secționare. Sistemul de semnalizare este semi-automat între stații și electro-mecanic în stații, toate mecanismele căii ferate (semnale, treceri la nivel și aparate de cale) fiind comandate și controlate prin mecanismele existente.

Vezi și: Contractul pentru Centura Bușteni-Azuga încă nu poate fi semnat. Ce a decis Curtea de Apel București

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile publice
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile ...
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă de specialiști
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă ...
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre averea familiei mele”
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre ...
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive pentru presă
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive ...
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO pentru fraudă
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO ...
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile și amante”
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile ...
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”