- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Linia feroviară din România care se redeschide după 19 ani. Trenurile vor pleca din București

18 Mar, 09:07 • Andrei Alina
După 19 ani de la prăbuşirea podului de la Grădiştea din cauza viiturilor, trenurile vor putea circula din nou pe linia de cale ferată Bucureşti - Giurgiu, fără să mai ocolească prin Videle.
Linia feroviară din România care se redeschide după 19 ani. Trenurile vor pleca din București

Lucrările la podul de la Grădiștea sunt foarte avansate, iar autoritățile speră ca din toamna acestui an trenurile să poată circula din nou peste râul Argeş.

”Lucrările la linia ferată sunt foarte avansate, au depăşit 95% grad de realizare în stadiul fizic. Din informaţiile pe care le-am primit, în luna mai încep testele şi sperăm noi ca din trimestrul trei al acestui an să se poată circula cu trenul peste Argeş. Ţineţi bine minte, este un pod care a căzut de 19 ani. Acolo e important de spus că va urma şi faza a 2-a a proiectului de electrificare. Este şi acesta într-o fază avansată de pregătire şi contractare”, a declarat Ionuţ Săvoiu, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, într-un interviu pentru Agerpres.

Citește și: Comisia Europeană oferă României peste 200 milioane euro pentru a-și schimba trenurile

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, Ionuţ Săvoiu, a precizat că aproape 7 miliarde de euro sunt angajaţi în diverse proiecte care se află în derulare pe calea ferată, iar după anul 2027 publicul călător va putea simţi efectele „acestor investiţii fără precedent” în domeniul feroviar, un sector subfinanţat de mai bine de 30 de ani.

”Pe lângă alte proiecte care sunt fie în pregătire, fie în contractare, fie în … aş putea să menţionez aici şi proiectul Craiova – Caransebeş. Avem proiectele de la Craiova spre Bucureşti, iarăşi, în fază de pregătire, Magistrala 500 de la Ploieşti către Moldova, avem, iar, în fază de studiu de fezabilitate proiectul de modernizare a căii ferate Predeal – Braşov. Deci, sunt foarte multe proiecte de modernizare a infrastructurii.

Mai mult decât atât, avem proiectele de finanţare a materialului rulant şi sunt contractate cele 37 de rame electrice, plus celelalte rame electrice regionale. Sunt 60 de rame care sunt contractate, de asemenea Şi mai avem proiectul de modernizare de locomotive şi vagoane de la CFR Călători, toate cu finanţare europeană, care va asigura, zic eu, în perspectiva următorilor ani, o altă faţă pentru sistemul feroviar românesc.

Merită menţionate şi reformele semnificative realizate pentru stimularea şi predictibilitatea dezvoltării transportului feroviar de călători prin asigurarea contractului de servicii publice pe 10 ani. A fost implementat acum doi ani, deja au intrat în funcţiune aceste contracte şi, de asemenea, stimulăm transportul feroviar în zonele metropolitane prin modificări legislative care să stimuleze asocierea între autorităţile publice locale la nivel metropolitan cu Compania Naţională de Infrastructură CFR SA.

Citește și: CFR infrastructură promite că trenurile de pe linia București-Craiova vor circula cu 120 km/h în următorii ani. De unde vin banii pentru acest proiect

Sunt proiecte care se desfăşoară în paralel. Evident, nu vor fi schimbări peste noapte, dar măcar avem perspectiva unor schimbări substanţiale, odată ce aceste proiecte sunt duse la bun sfârşit şi cred eu că după 2027 publicul călător va resimţi efectele acestor investiţii fără precedent. Vă spun că avem aproape 7 miliarde de euro angajaţi în diverse programe”, a mai spus secretarul de stat în MT.

În acest context, Săvoiu a atras atenţia că fără modernizarea infrastructurii, a materialului rulant şi fără achiziţia de material rulant nou accidentele/incidentele atât pe calea ferată, cât şi la metrou vor continua şi probabil se vor şi intensifica.

„Asta e partea pe care trebuie să o recunoaştem, iar faptul că de atâţia ani de zile, permanent, sistemul feroviar a fost subfinanţat a creat o situaţie de care, evident, nu ne putem decât plânge”, a afirmat acesta.