- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

CFR infrastructură promite că trenurile de pe linia București-Craiova vor circula cu 120 km/h în următorii ani. De unde vin banii pentru acest proiect

06 Mar, 16:23 • Adrian Popovici
CFR Infrastructură anunță că, după finalizarea lucrărilor rapide (quick wins) și modernizării finanțate prin PNRR, trenurile InterRegio vor reveni la viteza de 120 km/h (viteza proiectată a liniei) și la o durată de călătorie de până la două ore și jumătate, similară cu cea din anii '70-'80, pe magistrala M 100 București-Craiova.
CFR infrastructură promite că trenurile de pe linia București-Craiova vor circula cu 120 km/h în următorii ani. De unde vin banii pentru acest proiect

Trenurile InterRegio vor atinge din nou viteza de 120 km/h (viteza proiectată a liniei) și vor reduce durata călătoriei la până la două ore și jumătate pe magistrala M 100 București-Craiova, comparativ cu perioada anilor ’70-’80, după finalizarea unor lucrări de reparații rapide și modernizare finanțate prin PNRR, anunță CFR Infrastructură, transmite Economedia.

Pe tronsonul București-Videle-Craiova (209 km), precum și pe București-Pitești-Craiova, sunt în desfășurare lucrări de reparații care constructorii sunt obligați să le finalizeze cel mai târziu până în februarie 2025 (proiecte rapide pe M 100), respectiv modernizare pe tronsonul București-Pitești, cu termen limită în 2026.

Ce planuri are CFR Infrastructură?

CFR Infrastructură transmite că în perioada decembrie 2022 – decembrie 2023, contractele semnate de Sucursalele Regionale CF București și Craiova au o valoare totală de 1,2 MILIARDE lei, fără TVA, finanțarea fiind asigurată din fonduri nerambursabile PNRR. Durata de implementare a contractelor pentru lucrările de tip QUICK WINS este de 24 de luni, iar pentru lucrările de REÎNNOIRE este de 18 luni (1 lot), respectiv de 36 de luni (2 loturi), de la emiterea ordinului de începere.

Astfel, începând cu luna decembrie 2024 și până în februarie 2025, constructorii trebuie să finalizeze toate lucrările de tip QUICK WINS pentru ridicarea restricțiilor pe o lungime totală de 130,605 km de cale ferată și lucrările de REÎNNOIRE pe primii 21,02 de km, iar în decembrie 2026 să finalizeze cele 2 contracte de REÎNNOIRE a căii ferate pentru viteza maximă de 120 km/h, pe o lungime totală de 196,7 km CF.

„Viteza maximă de circulație pe cele două secțiunii de cale ferată va crește la 120 km/h, iar durata călătoriei, după finalizarea lucrărilor, va fi de 2 h și 19 min, de la 3h și 31 minute (IR 78/IR 72), pentru un tren de rang direct, pe varianta București – VIDELE – Craiova, iar pe ruta București – PITEȘTI – Craiova durata călătoriei se va reduce la 3 ore și 03 minute, de la 4h și 56 minute pentru un tren R-E direct (R-E 9257)” după cum transmite CFR Infrastructură.

Lucrări realizate de CFR Infrastructură. Foto: CFR
Lucrări realizate de CFR Infrastructură. Foto: CFR

Te-ar putea interesa și: Vești noi despre linia de tren București-Pitești: CFR Infrastructură a semnat contractul pentru reparații rapide cu Yapi (Turcia).

Ce proiecte derulează CFR Infrastructură?

CFR Infrastructură a decis să prelungească cu 5 luni, până în iunie 2024, contractele încheiate cu firma de proiectare Baicons pentru realizarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic necesare modernizării secțiunilor dintre București, Roșiorii de Vede și Craiova, pe Magistrala 100 București-Craiova-Timișoara. Aceste contracte, în valoare totală de 74 de milioane de lei, au fost semnate în decembrie 2021 și inițial aveau un termen de finalizare de 23 de luni. În prezent, cel mai rapid tren de la București (Gara de Nord) la Craiova parcurge distanța de 209 km în 3 ore și 32 de minute (IR 72), în timp ce trenurile Regio Expres sau Regio necesită între 4 și 5 ore pentru aceeași rută.

În urma mai multor acte adiționale care au inclus și introducerea subcontractanților, CFR Infrastructură a decis să prelungească durata contractelor pentru studiile de fezabilitate și proiectare până în luna iunie 2024. Progresul înregistrat pentru documentațiile tehnice este de 67%. Aceste proiecte au ca obiectiv principal creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători și la 120 km/h pentru garniturile de marfă.

Lucrări realizate de CFR Infrastructură. Foto: CFR
Lucrări realizate de CFR Infrastructură. Foto: CFR

Citește și: Linia de tren Constanța-Mangalia în proces de modernizare. CFR Infrastructură a lansat licitația!