- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Lovitură grea pentru români! Proprietarii de centrale de apartament vor plăti o taxă de poluare

19 Dec, 23:49 • Cornel Ghimeșan
Lovitură grea pentru români în plină criză energetică! Parlamentul European și Consiliul UE au ajuns la un acord privind extinderea câmpului de aplicare a pieței carbonului. Astfel, cei care au în locuințe centrale termice pe gaz vor plăti o taxă de poluare.
Lovitură grea pentru români! Proprietarii de centrale de apartament vor plăti o taxă de poluare

Lovitură grea pentru români! După mai bine de 30 de ore de negocieri dure, Parlamentul European și Consiliul UE au ajuns, în cele din urmă, la un acord care va pune capăt dreptului de a polua gratuit, potrivit România TV.net

Citește și Încă suntem ultimii din UE la încasările din TVA! Romania a înregistrat în 2020 o pierdere de 35,7% din veniturile din taxa pe valoarea adăugată

Lovitură grea pentru români!

Astfel, acordul la care s-a ajuns în noaptea de sâmbătă spre duminică prevede printre altele că dreptul de a polua gratuit al industriaşilor va lua sfârşit, emisiile legate de încălzire şi de maşini vor fi taxate, va fi înfiinţat un fond social pentru tranziţie.

Mai mult, pentru a-şi acoperi emisiile de CO2, producătorii de electricitate şi industriile energofage (siderurgie, ciment) din UE trebuie în prezent să cumpere „permise de poluare” de pe piaţa europeană a cotelor de emisii (ETS), creată în 2005 şi care se aplică la 40% din emisiile de pe continent. Totalul cotelor create de state au fost reduse de-a lungul timpului pentru a-i determina pe aceşti mari producători să polueze mai puţin.

Comisia Europeană a propus în iulie 2021, o reformă care vizează consolidarea acestui obiectiv pentru a îndeplini ambiţiile privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, în conformitate cu Pactul verde al UE.

Ritmul de reducere a cotelor propuse se va accelera, urmând să ajungă până în 2030 la o scădere cu 62% faţă de 2005 (faţă de un obiectiv precedent de 43%), ceea ce înseamnă de facto că marile companii industriale vor fi obligate să-şi reducă emisiile cu 62%, conform acordului la care s-a ajuns.

De asemenea, piaţa carbonului se va extinde progresiv la sectorul maritim, la emisiile zborurilor aeriene intraeuropene (pentru care cotele gratuite alocate în prezent vor fi suprimate) şi din 2028 la siturile de incinerare a deşeurilor, sub rezerva unui studiu favorabil al Bruxellesului.

Noile propuneri UE pentru normele de poluare Euro 7 ne vor face pe toți pietoni

Comisia Europeană a anunțat noile norme Euro 7, care se anunță cele mai draconice reglementări în materie de poluare. În timp de noile norme țintesc scăderea emisiilor NOx și a particulelor de fum, constructorii susțin că va crește costul mașinilor fără un beneficiu real.

Uniunea Europeană a lansat noile propuneri ale normelor de poluare Euro 7, așteptate de industria auto și amânate de mai multe ori până acum de oficialii europeni. ACEA, organizația industriei auto, spune că „are serioase îngrijorări” cu privire la propunerea CE, informează.

ACEA, asociația profesională a constructorilor de automobile, spune că în acest moment emisiile vehiculelor noi sunt foarte mici, „la un nivel abia măsurabil”, datorită tehnologiilor folosite, iar propunerile CE sunt și mai stricte de atât, scrie sursa citată.

Potrivit propunerii CE, emisiile de NOx vor fi reduse cu 35% pentru autoturisme și LCV-uri, comparativ cu Euro 6, și cu 56% pentru camioane. Nivelul de particule va fi redus cu 13% pentru autoturisme și LCV și cu 39% pentru camioane și autobuze.

Din 2025 noile autoturismele ar trebui să iasă din uzină, printre altele, cu modificări la sistemul de frânare. Aceste modificări nu vor scumpi autoturismele cu mai mult cu 150 de euro, a spus comisarul european pentru Piaţa Internă.
„În fiecare an se vând în UE 10 milioane de maşini. Estimăm că 70.000 de persoane mor anual prematur din cauze legate de poluare. Vorbesc evident de emisiile provocate de motoarele cu combustie internă care vor mai intra pe piaţă până în 2035, cât şi emisiile generate de mașinile grele (camioane), dar şi de maşinile electrice. Este şi o reformă accesibilă din punct de vedere financiar, estimăm că adaptarea la Euro 7 va costa în jur de 100-150 de euro de maşină”, a declarat Thierry Breton, Comisarul European pentru piața internă

Citește și Întreaga fiscalitate din România ar trebui luată în discuție! Marius Budăi: „Da, discutăm despre taxarea pe muncă”

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult