- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Lucrările de modernizare de la Gara de Nord au fost câștigate de o firmă cu 35 de angajați. Ce s-a întâmplat cu contestațiile pentru contractul de 420 milioane de euro

05 Mar, 20:19 • Adrian Popovici
CFR Infrastructură a atribuit un contract de 420 de milioane de lei pentru reabilitarea și modernizarea Gării de Nord către o asociație, al cărei lider este o companie din Baia Mare, cu doar 35 de angajați, iar proiectantul implicat în acest proiect are un singur angajat.
Lucrările de modernizare de la Gara de Nord au fost câștigate de o firmă cu 35 de angajați. Ce s-a întâmplat cu contestațiile pentru contractul de 420 milioane de euro

Lucrările de modernizare de la Gara de Nord: CFR Infrastructură, o companie afiliată Ministerului Transporturilor, a atribuit contractul în valoare de 420 de milioane de lei pentru reabilitarea și modernizarea Gării de Nord către o firmă din Baia Mare care dispune doar de 35 de angajați, în timp ce proiectantul implicat în acest proiect are un singur angajat, transmite Economedia.

Contractul pentru lucrările de reabilitare și modernizare pentru Gara de Nord din București, cea mai mare gară din România, a fost atribuit asocierei compuse din constructorul GDO MOV IMPEX și proiectantul Omega Cert Sistem SR. Acest contract crucial a fost deja semnat, după cum arată informațiile citate. Consorțiul câștigător acum este același care fusese initial desemnat câștigător al licitației, cu aceeași sumă – 420 milioane lei.

Îurma acestor informații, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a dispus trimiterea Corpului de Control la Regionala București a CFR Infrastructură în ceea ce privește Gara de Nord. Contestarea făcută de CMA și Erbașu a fost acceptată de CNSC, însă GDO MOV a contestat decizia în instanță, la Curtea de Apel, care a decis în favoarea lor. Ca urmare, decizia inițială de acordare a contractului în valoare de 420 de milioane de lei către compania din Baia Mare a fost menținută.

Gara de Nord
Gara de Nord

Te-ar putea interesa și: Licitația pentru Magistrala M4 Gara de Nord 2 – Filaret – Progresu ar putea fi lansată până la finalul lunii. Cât ar putea costa cele 14 noi stații

Ce lucrări se vor face pentru a moderniza Gara de Nord?

Contractul valorează 420 de milioane de lei, iar toate lucrările pentru Gara de Nord ar trebui să fie finalizate în patru ani și jumătate. Procesul de proiectare, atribuit Omega Cert, se desfășoară pe o perioadă de nouă luni, în timp ce lucrările efective vor dura 46 de luni. Proiectul este finanțat în mare parte din fonduri europene, în cadrul Programului Operațional Transport 2021 – 2027.

Etapa I a programului de modernizare a celei mai mari gări din România, Gara de Nord București, vizează reabilitarea spațiilor existente în cele trei corpuri ale clădirii. Acestea includ zonele unde se desfășoară activitatea feroviară, precum și serviciile destinate publicului călător și activitățile comerciale. Corpul A, situat în clădirile de pe Bulevardul Dinicu Golescu, Corpul B, care cuprinde zona centrală, coloanele și casele de bilete clasa I, și Corpul C, care adăpostește casele de bilete clasa a II-a, de-a lungul Căii Giviței, sunt incluse în această etapă a modernizării.

Lucrările de modernizare la Gara de Nord București vizează mai multe aspecte esențiale. Acestea includ modernizarea, consolidarea și reabilitarea clădirilor din stația de călători, îmbunătățirea spațiilor destinate publicului călător, inclusiv facilități adaptate pentru persoanele cu dizabilități, precum și reabilitarea construcțiilor monumentale cu valoare istorică. De asemenea, proiectul propune crearea unor spații verzi centrale, inclusiv zone de așteptare pentru călătorii aflați în tranzit, și regenerarea zonei înconjurătoare conform principiilor de smart city, creative city și green city.

Prioritate este acordată și asigurării elementelor de siguranță și confort pentru călători, precum balustrade, rampe pentru persoane cu dizabilități, lifturi și sisteme de control acces. În plus, se vor instala sisteme noi de ventilație și încălzire, se va moderniza sistemul de iluminat, precum și instalațiile electrice, sanitare și termice. De asemenea, se va moderniza Sistemul de informare a publicului călător și echipamentele de telecomunicații, conform declarațiilor CFR Infrastructură din august 2023.

Citește și: A ajuns primul tren electric în Gara de Nord din București! Acesta va intra în circulație la sfârșitul anului 2023 pe rutele București – Brașov și București – Constanța!

Urmărește Daily Business pe Google News
Tags:
Alte articole
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre averea familiei mele”
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre ...
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive pentru presă
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive ...
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO pentru fraudă
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO ...
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile și amante”
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile ...
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Scandal în Senat pe tema crizei de apă. Ședință transformată în duel politic între PSD și USR
Scandal în Senat pe tema crizei de apă. Ședință transformată în duel politic între PSD și USR
Ucraina-Rusia: Vladimir Putin afirmă că unele propuneri din planul american de a pune capăt războiului din Ucraina sunt inacceptabile pentru Kremlin
Ucraina-Rusia: Vladimir Putin afirmă că unele propuneri din planul american de a pune capăt războiului ...
România va avea 100.000 de acceleratoare AI la Cernavodă și Doicești. Guvernul a aprobat ca Ministerul Energiei să devină coordonator principal al proiectului de 5 miliarde de euro
România va avea 100.000 de acceleratoare AI la Cernavodă și Doicești. Guvernul a aprobat ca Ministerul ...
Un livrator de mâncare a rămas fără loc de muncă după ce și-a tuns barba
Un livrator de mâncare a rămas fără loc de muncă după ce și-a tuns barba