Ministerul Afacerilor Interne (MAI) au lansat noua carte de identitate electronică cu cip și pentru copiii sub 14 ani. A lansat și un website dedicat informațiile complete despre acest buletin, astfel că cei care își doresc să preschimbe buletinul clasic cu unul cu cip.
De luni, 2 iunie, părinții pot cere carte de identitate electronică și pentru copiii sub 14 ani, inclusiv cei nou-născuți. Noutatea vine în același timp cu vestea că persoanele ce doresc să afle mai multe informații pot intra pe website-ul MAI.
Părinții sau reprezentanții legali ai minorilor o pot solicita, însă este numai opțională până la vârsta de 14 ani, iar cererea ce trebuie depusă este destul de stufoasă.
„Chiar la ieșirea din maternitate, părinții, copilul poate fi prezentat de părinți și pentru emiterea unui act de identitate electronic. Cea mai importantă funcție e cea a documentului de călătorie.
Vor putea să călătorească cu părinții în statele membre ale UE și în acele țări terțe care recunosc ca document de călătorie actul de identitate emis de statul român”, a declarat directorul general al Direcției Generale de Evidența Populației, Cătălin Giulescu.
Valabilitatea cărții de identitate este de doi ani pentru copiii între 0 și 2 ani, respectiv de 4 ani pentru cei între 2 și 14 ani, iar taxa de eliberare a documentului este de 67 de lei.
Cererea pentru cartea de identitate electronică este atât de mare încât în multe centre de evidența populației au deja toate locurile alocate pentru luna următoare.
Citește și: Topul băncilor din România care acordă cele mai mari dobânzi la depozitele în lei
Noua carte de identitate are măsura unui card bancar și include un cip ce stochează datele personale, amprentele și certificatele digitale pentru autentificare. Pe acest card există, în plus, semnătură electronică.
Site-ul lansat de MAI, carteadeidentitate.gov.ro, oferă informații despre cum se poate obține noua carte electronică de identitate, caracteristicile și avantajele acesteia, precum și diferențele față de buletinul clasic. De asemenea, pe site sunt disponibile datele de contact, adică numărul de telefon, adresa de e-mail și localizarea exactă a fiecărui serviciu de evidență a persoanelor.