- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Marile orașe din Transilvania vor fi legate de autostradă până la finalul 2023. Lucrările vor fi gata cu 9 luni înainte de termen

06 Nov, 13:46 • Fundeanu Madalina
Companiile Strabag și Geiger lucrează în ritm alert pe Autostrada Transilvania. Cei 15,7 kilometri dintre Câmpia Turzii și Chețani ar putea fi gata până la sfârșitul anului.
Marile orașe din Transilvania vor fi legate de autostradă până la finalul 2023. Lucrările vor fi gata cu 9 luni înainte de termen

Companiile Strabag și Geiger lucrează în ritm alert pe Autostrada Transilvania, potrivit Asociației Pro Infrastructură. Cei 15,7 kilometri dintre Câmpia Turzii și Chețani ar putea fi gata până la sfârșitul anului realizând legătură pe autostradă între Cluj-Napoca și Târgu Mureș, potrivit Ziare.com.

Lucrările pe Autostrada Transilvania ar putea fi gata înainte de termen

„După ce în martie 2021 ministrul Cătălin Drulă a „rupt pisica” reziliind contractul cu defuncta Straco și apoi a relicitat rapid lucrările rămase, noii antreprenori, Strabag și Geiger, au rupt toate normele și au șanse maxime să stabilească un record național: inaugurarea unui sector de autostradă cu 9 luni înainte de termen.

Contractul a fost semnat în 26.10.2022, are ordin de începere emis în 21.11.2022 și prevede 3 luni de proiectare și 18 de execuție, deci finalizare în august 2024. S-a intrat în teren la sfârșit de noiembrie 2022 pe un șantier aflat la aproximativ 38% stadiu fizic în momentul rezilierii.

Cei doi constructori, jucând pe teren propriu, s-au decis să facă o demonstrație de forță și să deschidă circulația în decembrie 2023. Au profitat și de vremea tomnatică neobișnuit de secetoasă și acum doar ceva catastrofal îi mai poate opri”, susțin cei de la Pro Infrastructură.

Potrivit acestora, se dorește ca inaugurarea să fie posibilă chiar de Ziua Națională.

„I-am îndemna pe politicieni să nu forțeze nota, iar pe antreprenori să nu cadă (ca alții, vezi A7 Centura Bacău) în capcana grabei care strică treaba doar ca să dea bine la televizor.Felicitări managerilor, inginerilor și muncitorilor „simpli” ai Strabag, Geiger și ai subcontractorilor lor. În scurt timp municipiile Târgu Mureș și Cluj-Napoca vor fi legate cu 113 kilometri pe Autostrada A3 între Ungheni și Nădășelu”, au mai precizat reprezentanții asociației.

Autostrada Transilvania
Autostrada Transilvania

Te-ar putea interesa și: Cel mai mare constructor din România, Dorinel Umbrărescu, avansează lucrările de pe Autostrada București!

Specialiștii Asociației Pro Infrastructură analizează lucrările desfășurate în ultima perioadă de o societate străină care a contractat mai multe contracte pentru construcția de autostrăzi. Inspecția aeriană filmată în teren arată un progres foarte bun al șantierele de autostradă în zona de vest a României, potrivit aceleiași surse.

„Cei 18,96 kilometri ai drumului care conectează Autostrada Transilvania (Biharia) de Centura Oradea (Sântandrei) pot fi dați în trafic în 15-20 decembrie, înainte de termenul contractual, martie 2024.Secțiunea de aproximativ 13 kilometri cu profil de drum expres dintre A3 și DN1 are șanse reale, iar între DN1 și Sântandrei sperăm să colaboreze vremea și constructorul să țină accelerația apăsată la maxim. 

Dacă reușesc, va fi al treilea proiect consecutiv al celor de la Strabag inaugurat anticipat după pasajul Mogoșoaia de pe DNCB și segmentul Ungheni-Târgu Mureș al Autostrăzii A3 din septembrie, respectiv decembrie 2021.

Ba chiar austriecii au șanse foarte, foarte mari să-și treacă în palmares două recorduri absolute în decembrie: deschiderea unui lot de autostradă cu 9 (nouă) luni înainte de termen, 15,7 km pe A3 Chețani-Câmpia Turzii, și inaugurarea anticipată consecutivă a celui de-al patrulea proiect! 

Niciun alt antreprenor general nu a reușit așa ceva în ultimii 15 ani de când monitorizăm noi acest domeniu. Și probabil că nici înainte.Indiferent dacă le vor ieși recordurile sau nu, ne bucurăm să vedem că „lălăiții”, așa cum i-am poreclit noi în urmă cu vreo 5 ani, au decis să-și spele numele și să-și respecte blazonul: fondată în urmă cu 188 de ani, până în 2021 singura companie de construcții din top 10 european care execută lucrări de infrastructură de transport în România, cu o cifră de afaceri de 18 miliarde euro în 2022.

PS. În urma fuziunii dintre Salini-Impregilo și Astaldi, noul conglomerat WeBuild pare să fi intrat și el în top 10 european, la mustață, cu afaceri de 8,2 miliarde euro în 2022″, se arată într-un mesaj pe Facebook al Asociației Pro Infrastructură.

Vezi și: Bacău poate deveni un hub logistic pentru toată Moldova, dar şi pentru viitoarele investiţii. Antreprenorii semnalează probleme legate de lipsa forței de muncă și a banilor. Cifra de afaceri generată de antreprenorii din Bacău rezultă 25-30% din PIB-ul României