- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Tesla va avea concurență în România! Un cunoscut brand chinez de mașini electrice va intra în România până la finalul anului 2026

04 Jun, 23:38 • Stefan Simion
Producătorul chinez de vehicule electrice Nio a anunțat oficial că va intra pe piața din România până la finalul anului 2026. Lansarea va include o gamă diversificată de mașini electrice, printre care SUV-urile Nio ES6 și Nio ES8, precum și sedanurile electrice Nio ET5 și Nio ET5 Touring.
Tesla va avea concurență în România! Un cunoscut brand chinez de mașini electrice va intra în România până la finalul anului 2026

Nio se diferențiază pe piața auto printr-o abordare unică a alimentării vehiculelor electrice. Mai exact, este vorba despre un sistem de schimb rapid al bateriilor în locul încărcării clasice. Totuși, unii analiști sunt de părere că acest sistem inovator ar putea fi o barieră în adoptarea la scară largă în Europa, scrie Profit.ro

Alături de România, Nio își va extinde operațiunile și în Austria, Belgia, Republica Cehă, Ungaria, Luxemburg și Polonia în următorii doi ani. În aceste piețe, compania va oferi și noul său brand de volum, Firefly, destinat unui segment de clienți mai larg.

Obstacole în Europa: sistemul de încărcare și disputa cu Audi

Marca va fi importată de maghiarii de la AutoWallis, companie deja activă pe piața locală prin brandurile SsangYong și Farizon. AutoWallis este și partenerul Nissan în România, după retragerea acestuia din colaborarea cu Renault Commercial Roumanie.

Deși prezent deja în Germania, Franța și țările nordice, Nio nu a înregistrat vânzări spectaculoase în Europa. Unul dintre motivele invocate pentru insuccesul în Europa este sistemul de încărcare bazat pe schimbul de baterii, mai puțin familiar consumatorilor europeni.

Citeste si Transformare radicală la Dacia. Se dau compensații de până la 200.000 de lei

În plus, compania a fost implicată într-un litigiu cu Audi privind denumirile modelelor ES6 și ES8, considerate prea apropiate de denumirile S6 și S8 ale mărcii germane. Nio a fost nevoită să modifice aceste nume pentru a putea continua vânzările în regiune.

mașini electrice

Vânzări în creștere, dar pierderi mari

În al doilea trimestru al anului, Nio a livrat 42.100 de vehicule la nivel global. Dintre acestea, 27.313 au fost comercializate sub brandul principal, iar restul sub marca Onvo. Vânzările au crescut cu 42% față de anul precedent, iar totalul livrărilor din prima jumătate a anului a ajuns la 72.150 de unități.

Totuși, compania a înregistrat pierderi semnificative. În perioada ianuarie – aprilie, Nio a raportat pierderi de aproape un miliard de dolari, în ciuda unor venituri de 1,36 miliarde dolari în primul trimestru și a unei marje operaționale de 7,6%.

Avertisment din partea specialiștilor chinezi

Zhu Xican, profesor de prestigiu în economie auto la Universitatea Tongji din China, a atras atenția asupra viabilității pe termen lung a unor start-up-uri din industria auto. El a inclus în această categorie și compania Nio, alături de Xpeng și Li Auto, exprimând îngrijorări privind riscul de insolvență în rândul acestor jucători.

Citeste si O mare companie auto reduce cu 30% investiţiile în mașini electrice, din cauza cererii scăzute. Urmează să lanseze o serie de modele hibride

Deși veniturile și volumul livrărilor NIO au crescut, problema pierderilor este încă proeminentă, iar performanța sa pe piață este relativ slabă. Dacă schimbarea bateriei nu poate deveni mainstream, se va confrunta cu riscuri strategice. Dacă tehnologia celorlalți va fi mai sofisticată și cu performanțe mai bune decât cea a mărcilor Nio, Xpeng și Li Auto, atunci apocalipsa lor va fi aici”, spune Xican despre producătorul Nio, care susține că modelul de afacere al companiei este unul cu mari riscuri.

Luna trecut, Nio a semnat un contract cu producătorul de baterii CATL pentru contruirea celei mai mari rețele de schimb de baterii din lume, care ar putea ajunge la câteva zeci de mii de stații.

Urmărește Daily Business pe Google News
Numele meu este Ștefan Simion și sunt absolvent al Facultății de Jurnalism din București. În ultimii ani am lucrat pe postul de redactor în mai multe instituții de presă din România, iar acum ... citește mai mult