- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Modernizarea liniei de tren Ploiești-Roman-Iași. Ministerul Mediului a emis Acordul de Mediu pentru secțiunea Focșani și Roman

26 Jan, 12:55 • Fundeanu Madalina
Ministerul Mediului a emis Acordul de Mediu pentru modernizarea liniei de tren dintre Focșani și Roman. Proiectul a fost realizat cu scopul de a mări viteza trenurilor.
Modernizarea liniei de tren Ploiești-Roman-Iași. Ministerul Mediului a emis Acordul de Mediu pentru secțiunea Focșani și Roman

Ministerul Mediului a emis Acordul de Mediu pentru modernizarea liniei de tren dintre Focșani și Roman, pe Magistrala CFR 500 Ploiești-Suceava/Iași. Secțiunea Focșani – Roman are o lungime de 147 kilometri, iar proiectul a fost realizat cu scopul de a mări viteza trenurilor de călători la maximum 160 km/h. respectiv 120 km/h. la trenurile de marfă, conform Economedia.

Studiul de Fezabilitate pentru modernizarea M 500 între Focșani și Roman este realizat de Asocierea de proiectanți ISPCF – TPF Inginerie, costă 20 de milioane lei și a avut o durată de implementare de 44 de luni. Aceeași asociere realizează documentația tehnică și pentru modernizarea M 500 între Ploiești Triaj și Focșani (143 km.) Roman-Iași-Frontieră Republica Moldova (140 km) și Pașcani-Dărmănești (70 km), contracte cu termene decembrie 2023/ianuarie 2024, potrivit datelor transmise de CFR Infrastructură.

Ai putea fi interesat și de: Proiectul pentru centura orașului Gura Humorului a fost avizat în Ministerul Transporturilor. Drumul va avea o lungime de 10 km şi două benzi pe sens

linia de tren Focșani-Roman
linia de tren Focșani-Roman, sursa: Economedia

Acordul de Mediu pentru proiectul reabilitarea liniei de tren Focșani-Roman

„Astăzi, în prezența ministrului Ministrului Mircea Fechet, Laurențiu Alexandru Păștinaru, președintele ANPM a semnat Acordul de Mediu pentru proiectul Reabilitarea liniei de cale ferată Focșani-Roman, care vizează lucrări în județele Vrancea, Bacău și Neamț. Traseul proiectat urmărește traseul liniei existente de cale ferată Focșani – Roman, cu o lungime totală a liniei de 147,7 km, iar pentru reducerea declivităţii şi creşterea vitezei operaţionale (160km/h), au fost incluse 5 sectoare de traseu nou de lungimi variabile.

Sunt convins că acest proiect va contribui semnificativ la creșterea numărului de călători care vor folosi trenul ca mijloc de transport în comun, în locul mașinii personale. Totodată, și transportul de marfă va avea de câștigat, odată cu îmbunătățirea parametrilor infrastructurii feroviare pentru creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de marfă”,  a transmis Ministerul Mediului.

De la București (Gara de Nord) până la Iași, cel mai rapid tren CFR Călători parcurge distanța de 400 de kilometri în 6 ore și 11 minute, iar de la București la Suceava Trenul InterCity Ștefan cel Mare face 6 ore pe 447 km.

La finalul anului trecut, CFR Infrastructură a anulat licitația pentru electrificarea liniei dintre Dărmănești-Vicșani-Frontieră Ucraina.

Vezi și alte știri: Modernizarea drumului pe Valea Doftanei. Constructorul Erbașu începe lucrările în primăvară și caută șef de șantier pentru drumul județean Câmpina-Săcele