- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Motiv de îngrijorare! De ce românii nu mai consumă atât de mult Coca-Cola. Șeful companiei dă explicația

26 Jun, 22:02 • Constantin Cristina
Reprezentantul Coca-Cola face un anunț îngrijorător cu privire la scăderea consumului în România. Care este, de fapt, cauza acestei scăderi?
Motiv de îngrijorare! De ce românii nu mai consumă atât de mult Coca-Cola. Șeful companiei dă explicația

Românii au renunțat să mai bea atât de mult Coca-Cola! Șeful companiei americane explică scăderea bruscă a consumului în România, a transmis zf.ro.

Așadar, managerul Coca-Cola HBC România trage un semnal de alarmă în privința vânzărilor din țara noastră. În România sunt 3 fabrici deținute de producătorul american, în care a investit sume colosale de bani.

Citește și: Coca-Cola se menține în vârful topului celor mai mari producători de băuturi nonalcoolice în 2022. Pepsi și Tymbark rămân pe locul II

Motiv de îngrijorare! De ce românii nu mai consumă atât de mult Coca-Cola. Șeful companiei dă explicația

Cele trei mari fabrici din Timișoara, Ploiești și Vatra Dornei se confruntă cu scăderi semnificative de consum. Aproximativ 10% din producția Coca-Cola HBC România merge la export. Astfel, compania americană este principalul exportator de băuturi non-alcoolice din țara noastră.

Jovan Radosavljevic conduce Coca-Cola HBC România din 2018 și a afirmat cu puțin timp în urmă că, în ultima perioadă, au avut loc schimbări majore pe piața românească, având efect distructiv asupra industriei. Factorii care au dus la această cauză au fost: creșterea prețurilor la energie, utilități şi materii prime, dar și decizia guvernului de a crește TVA de la 9% la 19% la băuturile cu zahăr au destabilizat toate industriile conexe celei a băuturilor non-alcoolice.

Coca-Cola
Coca-Cola

„La nivel de industrie avem nevoie de predicta­bilitate, să fim consultaţi, să pregătim terenul pentru astfel de schimbări. În ianuarie, februarie deja piaţa scădea versus anul trecut în volum. Aşa cum vă imaginaţi, această decizie luată peste noapte a avut un impact foarte mare nu doar asupra noastră, ci şi asupra industriilor conexe. Într-adevăr, nici inflaţia nu a fost bună, dar aceste lucruri imprevizibile au fost şi mai negative pentru sectorul băuturilor”, a declarat Jovan Radosavljevic.

Compania a investit anual în România 25-40 de milioane de euro, iar cele de anul trecut au ajuns la 30 de milioane de euro. Datorită acestor investiții, s-a reușit creșterea eficienței energetice, dar și crearea unor linii noi care reduc consumul de energie.

„Fabrica din Ploieşti este a doua cea mai mare fabrică din grupul Coca-Cola HBC. Şi fabrica din Timişoara livrează produse la export, iar din România exportăm în 15 ţări. Şi continuăm investiţiile şi luptăm pentru aceste investiţii. De aceea avem nevoie de predictabilitate pentru că toate ţările se luptă pentru bugete de investiţii de la sediul central”, a declarat Jovan Radosavljevic.

Anul trecut, Coca-Cola HBC România a avut o cifră de afaceri de 3,2 miliarde de lei (circa 650 milioane de euro), în creștere cu peste 15% față de 2021. Profitul net a fost de 394 de milioane de lei, mai mare cu 32% față de 2021. Este cel mai bun rezultat al companiei Coca-Cola în țara noastră, atât din punctul de vedere al cifrei de afaceri, cât şi al profitului.

Alte articole: Românii au băut cu 30% mai multă Coca-Cola. Profit uriaș anunțat de companie pentru 2022