- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Diverse

Românii au băut cu 30% mai multă Coca-Cola. Profit uriaș anunțat de companie pentru 2022

29 May, 19:16 • Constantin Cristina
Coca-Cola HBC România, liderul pieței de băuturi răcoritoare, a anunțat un profit uriaș pentru anul precedent, iar anul curent este în continuă creștere cu 15%, comparativ cu anul 2022.
Românii au băut cu 30% mai multă Coca-Cola. Profit uriaș anunțat de companie pentru 2022

Marea companie Coca-Cola anunță profit remarcabil pentru anul 2022, finalizând cu o cifră de afaceri de 3,2 miliarde de lei, echivalentul a 650 mil. euro. Anul acesta este în creștere cu peste 15% comparativ cu anul precedent, potrivit datelor de la Ministerului de Finanțe, a informat zf.ro.

Citește și: Coca-Cola și Pepsi la un pas să dispară de pe rafturile supermarketurilor! Producătorii se confruntă cu o criză la nivel mondial

Românii au băut cu 30% mai multă Coca-Cola. Profit uriaș anunțat de companie pentru 2022

Liderul de piață a raportat un profit net de 394 de milioane de lei, mai mare cu 32% comparativ cu profitul de anul 2021. Așadar, rezultatul din anul trecut a fost unul dintre cele mai mari rezultate din istoria companiei pe plan local.

Rezultatul financiar vine după ce din punctul de vedere al volumelor vânzările producătorului au stagnat (plus 0,6%). În 2021, compania a înregistrat un plus de 9,2%, în ceea ce privește cantitatea vândută, iar creșterea volumelor a fost sub nivelul anului 2021.

În România, se vinde anual peste 1,1 miliarde de litri de băuturi din partea mărcilor foarte cunoscute, precum Coca-Cola, Fanta, Sprite.

Coca-Cola
Coca-Cola

Compania are în România trei fabrici, la Ploiești, Timișoara şi Vatra Dornei. Pe plan local, sistemul este format din compania super cunoscută din România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregis­trate) şi partenerul său, care îmbu­teliază şi distribuie produsele firmei sub licența The Coca-Cola Company în România.

În luna februarie, compania a anunțat că va crește mai mult prețurile băuturilor carbogazoase anul acesta, „în întreaga lume”, totul într-un ritm moderat, chiar dacă rivalul său, PepsiCo, a oprit creșterea prețurilor.

Prețurile medii de vânzare au fost majorate cu 11% în primul trimestru, potrivit producătorului Fanta și Sprite, în timp ce volumul de navete a crescut cu 3%.

Alte articole: Rezultatele financiare obținute de Coca-Cola, peste așteptările analiștilor în primul trimestru din 2023. Cererea rămâne ridicată, în pofida creșterilor de prețuri