Noi reguli pentru alimentele şi băuturile vândute pentru acasă. Agenții economici din HORECA care vând alimente gata preparate și băuturi calde sau reci pentru servire la pachet vor trebui să organizeze un sistem prin care consumatorii să își poată aduce propriile recipiente spre a fi umplute, potrivit unui regulament european privind ambalajele și deșeurile de ambalaje publicat recent în Monitorul Oficial al UE.
Agenții economici vor fi obligaţi să informeze consumatorii, la punctul de vânzare, prin panouri sau pancarte vizibile, despre această posibilitate de a primi mâncare sau băuturi în propriul recipient. De asemenea, agenţii economici vor trebui să se asigure că nu vând mai scump aceste alimente pe care consumatorii le iau la pachet față de aceleași tipuri de alimente vândute în ambalaje de unică folosință ale restaurantelor, scrie economica.net.
De asemenea, proprietarii de restaurante, baruri și unități de cazare vor trebui să pună la dispoziție ambalaje reutilizabile. La fel ca și în cazul ambalajelor aduse de consumatori de acasă, ei trebuie să monteze la punctul de vânzare panouri sau pancarte pe care sunt scrise vizibil, clar și lizibil, informații desre posibilitatea de a obține produsele în ambalaje reutilizabile.
Citeşte şi: Impozit de 70% pentru acești români. ANAF e cu ochii pe ei
Totodată, agenții economici din HORECA nu pot avea prețuri mai mari la produsele în ambalaje reutilizabile față de cele în ambalaje de unică folosință.
„Ca măsură specifică de prevenire a generării de deșeuri de ambalaje, statele membre ar trebui să încurajeze în mod activ soluțiile de reutilizare și reumplere. Acestea ar trebui să sprijine instituirea unor sisteme de reutilizare și de reumplere și să monitorizeze funcționarea acestora și respectarea standardelor de igienă. Statele membre sunt încurajate să ia și alte măsuri, cum ar fi instituirea unor sisteme de garanție-returnare care să acopere formatele de ambalaje reutilizabile, utilizarea de stimulente economice sau stabilirea de cerințe pentru distribuitorii finali de a pune la dispoziție un anumit procent din alte produse decât cele care fac obiectul obiectivelor de reutilizare și al obligațiilor de reumplere în ambalaje reutilizabile sau prin reumplere, cu condiția ca aceste cerințe să nu conducă la fragmentarea pieței unice și la crearea de bariere în calea comerțului”, se arată în preambulul regulamentului.