- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Noi reguli pentru comercianții din România. Ce a decis ANPC privind condițiile pentru comercializarea de legume și fructe

14 May, 19:44 • Fundeanu Madalina
ANPC impune noi reguli pentru comercianții de legume și fructe. Aceștia vor fi obligaţi să afişeze vizibil preţul produselor.
Noi reguli pentru comercianții din România. Ce a decis ANPC privind condițiile pentru comercializarea de legume și fructe

Apar noi reguli de care comercianții din România trebuie să țină cont. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a publicat în transparență decizională un proiect de Ordin al Președintelui ANPC, venind cu o completare a unui act normativ publicat în 2021, pentru realizarea unei mai bune informări a consumatorilor, se arată într-un comunicat de presă al instituției, citat de Economedia.

„Având în vedere rezultatele acțiunilor de control pe tematica de legume-fructe, am considerat că este necesară o informare cât mai clară a consumatorilor pe etichetele produselor care se comercializează în piețe, astfel încât abrevierile țărilor de origine, calitatea/calibrul produsului și numele producătorului să fie clare și ușor de identificat de către consumatori, fără a crea confuzie sau a furniza acestora informații contradictorii despre produs”, a transmis Sebastian Hotca, președinte interimar ANPC.

Ai mai putea citi și: Ciolacu dă de pământ cu toți comercianții. „Unii au scăzut gramajul la produse. E scumpire camuflată!”

comercianți de legume și fructe
comercianți de legume și fructe

Reguli stabilite de ANPC pentru comercianții români

Proiectul de ordin stabilește clar care sunt condițiile ce trebuie îndeplinite de către comercianții de legume și fructe din România, după cum urmează:

– mijloacele de măsurare trebuie să respecte cerinţele de metrologie aplicabile, conform tipului şi specificului produsului

– preţul produselor trebuie să fie afişat vizibil şi înscris într-o formă clară, în conformitate cu prevederile legale aplicabile

– denumirea produselor ce se comercializează trebuie să fie afişată în limba română, fără a exclude prezentarea acesteia în alte limbi

– produsele trebuie să se comercializeze în cadrul datei durabilităţii minimale, conform informaţiilor înscrise pe ambalaj/etichetă şi/sau conform informaţiilor transmise de furnizor sau producător, după caz

– produsele ce se comercializează trebuie să aibă înscrise pe ambalaj (produse preambalate) sau pe eticheta de preţ, precum şi în orice material informativ, după denumirea fiecărui/fiecărei produs alimentar/băuturi (produse comercializate în vrac), componentele cu efecte alergene

– legumele și fructele ce se comercializează în interiorul piețelor trebuie să aibă afișată pe eticheta de produs, următoarele informații: denumire produs și categoria de calitate; specie sau soi, după caz; ţara de origine; denumire producător / ambalator / expeditor; calibrul, dacă este cazul

– laptele, produsele lactate, carnea, produsele din carne, peştele, ouăle trebuie să fie comercializate în structuri de vânzare special amenajate, dotate astfel încât să fie asigurate normele de igienă în vigoare şi condiţiile de depozitare stabilite de producător, precum şi orice condiţii specifice stabilite prin actele administrative de autorizare emise de autorităţile competente

– vinul trebuie să fie comercializat exclusiv în spaţii comerciale autorizate în acest scop, care să asigure menţinerea caracteristicilor fizico-chimice şi organoleptice ale vinului.

Vezi și: Mare atenție la ce consumați! ANPC a aplicat amenzi de 4 milioane de lei comercianților de fructe și legume. Ce nereguli s-au găsit