În 2026, Dacia pregătește o lansare dublă în segmentul compact, introducând două caroserii noi care vor împărți o serie de componente, potrivit informațiilor publicate de Profit.ro. Unul dintre aceste modele, Dacia C-Neo, a fost surprins recent în teste pe drumurile din județul Argeș, notează Gsp.ro.
Te-ar mai putea interesa: Cât costă întreținerea pe un an la o Dacia Logan nouă. Cât trebuie să scoți din buzunar pentru combustibil, revizii sau RCA
Conform sursei, prototipul rula cu numere de probă și era însoțit de un Duster. Comparativ cu acesta, noul C-Neo este mai scund, dar dispune de o gardă la sol mai mare decât modelele Sandero sau Jogger. Lungimea sa este estimată la aproximativ 4,40 metri.
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2025/08/foto-spion-profit-ro-dacia-teste-c-neo-6.webp)
Caroseria fastback se remarcă printr-o lunetă mică și puternic înclinată, diferită de designul celorlalte modele Dacia și cu influențe vizibile din zona Audi sau Hyundai. În partea frontală, modelul impresionează cu o grilă în formă „trapezoidală răsturnată”, potrivit aceleiași surse.
C-Neo ar urma să fie echipat cu motorizări hibride, printre care un propulsor 1.2 mild-hybrid, disponibil și în variantă GPL. De asemenea, ar putea primi și noul motor Hybrid 155 de 1,8 litri, deja anunțat pentru Bigster, sau o versiune automată 1.2 4×4 cu sistem electric de 48 de volți, care urmează să fie lansată și pe Duster.
Producția celor două modele este planificată să aibă loc la uzina din Mioveni, pe o durată de 7-8 ani, potrivit Profit.ro.
Designul viitorului Sandero 2026 păstrează în mare parte liniile deja consacrate ale modelelor recente. Specialiștii subliniază că farurile și grila frontală vor fi preluate din gama SUV-urilor Dacia, mai exact de la Duster și Bigster.
Te-ar mai putea interesa: Dacia face noi pași în industria auto. Noul Duster electric este pregătit să păstreze spiritul off-road