- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Noul constructor al terminalului petrolier de la Marea Neagră a câștigat contractul cu 79 de milioane de euro. Când a fost anunțată inaugurarea

11 Aug, 20:40 • Constantin Cristina
Noul terminal petrolier de la Marea Neagră are deja un constructor. A fost anunțat anul când va fi inaugurat.
Noul constructor al terminalului petrolier de la Marea Neagră a câștigat contractul cu 79 de milioane de euro. Când a fost anunțată inaugurarea

Asocierea dintre Klaus Industrial, Generat Trust Argeș și Project Management Portfolio au câștigat cu 79 milioane lei contractul scos la licitație în SICAP de JT Oil Terminal, controlată de omul de afaceri Jean-Paul Tucan, pentru construcția unui terminal petrolier nou în Marea Neagră, având o capacitate de 1 milion de tone pe an, a informat economedia.ro.

Citește și: Au apărut primele „semne de bună purtare” la o lună după inaugurarea podului suspendat peste Dunăre. Care au fost cauzele

Noul constructor al terminalului petrolier de la Marea Neagră a câștigat contractul cu 79 de milioane de euro. Când a fost anunțată inaugurarea

Liderul de asociere este General Trust și este o firmă de construcții care deține și stații de betoane. Constructorul este împărțit în două domenii, partea Klaus Industrial este în domeniul instalațiilor, iar Project Management se ocupă de proiectarea și asistența tehnică.

Construcția terminalului petrolier ar trebui să fie gata în maximum doi ani de la semnarea contractului cu antreprenorul general, adică la jumătatea anului 2025. Obiectivul terminalului se va concentra pe descărcarea de motorine și biomotorine (diesel și biodiesel).

Noul Terminal va deservi toată Europa Centrală și de Sud-Est, nu numai în România. Mai mult, din caietul de sarcini aflăm că va fi din ce în ce mai multe produse petroliere, motorină în special și produse eco, deoarece țara noastră este din ce în ce mai tranzitată de camioane de marfă, trenuri, nave fluviale și maritime.

„Durata contractului este de 60 de luni, după cum urmează: – 1 lună elaborare proiect de execuție; – 5 luni execuţie lucrări infrastructură, dar nu mai târziu de 30.11.2023; – 18 luni execuție lucrări suprastructură; – 36 luni perioadă de garanție”, este descrierea contractului.

terminal Marea Neagră
terminal Marea Neagră

De asemenea, din caietul de sarcini aflăm că fundamentarea acestei investiții se bazează pe oportunitatea existentă în Marea Neagră pentru încărcare/descărcare produse petroliere, mai ales pentru că terminalul ce funcționează acum și este controlat de compania de stat Oil Terminal ar fi supraaglomerat. Astfel, noua facilitate JT Oil Terminal Constanța SRL ar veni „în sprijinul economiei naționale”

„Avem nevoie ca de aer de acest proiect, care va deservi toată regiunea, nu numai România. Da, chiar și Ucraina. Este timpul, cred, ca să avem și o investiție privată românească într-un terminal petrolier la Marea Neagră. Aici se vor putea opera tot felul de produse petroliere și conexe, plus produse eco, biocombustibili și altele. Acest proiect nu se vrea un concurent al Oil Terminal, ci este ceva complementar. Oil Terminal este oricum foarte aglomerat, l-ar putea chiar ajuta să se mai degreveze”, precizează Jean-Paul Tucan, acționarul majoritar JT Grup Oil.

Potrivit acestuia, un al doilea terminal petrolier în Marea Neagră ar transforma țara noastră într-un hub pentru operarea acestor tipuri de produse. Finanțarea este asigurată parțial prin fonduri europene Programul Operațional Infrastructura Mare 2014 – 2020 și din fonduri proprii, credit bancar angajat.

În prezent, majoritatea covârșitoare a încărcărilor/descărcărilor de navă pentru produse petroliere se face la Oil Terminal, companie controlată de stat, prin Ministerul Energiei. Terminalul funcționează încă din anii ’70 și are o capacitate de 1,7 milioane de tone.

Alte articole: Damen Holding a luat decizia de a rămâne în România, deși s-a retras din Șantierul Mangalia. Compania își va continua activitatea la Galați