- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

O nouă vamă pentru România și Ungaria. Când încep lucrările pentru drumul de mare viteză

04 Apr, 14:57 • Dan Stan
România și Ungaria vor avea o nouă vamă: proiectul se află pe masa Guvernului. Mai mult, a fost anunțată deja data începerii lucrărilor. 
O nouă vamă pentru România și Ungaria. Când încep lucrările pentru drumul de mare viteză

Anunț mare pentru infrastructura rutieră din România. Va fi construită o nouă vamă. În octombrie va fi predat proiectul tehnic pentru licitația de execuție. Astfel, lucrările ar putea începe din 2024.

Licitația pentru construirea Drumului Expres Oradea – Arad care include și legătura de 9 kilometri cu Ungaria la Salonta, va fi lansată în toamna anului curent, a anunțat Sorin Grindeanu, ministrul PSD al Transporturilor.

Protocolul dintre România și Ungaria pentru realizarea trecerii frontierei de la Salonta, vamă care va fi construită pe tronsonul care se despinde din Drumul Expres Oradea – Arad, a fost încheiat în București.

Ilie Bolojan, președintele CJ Bihor, estima lansarea licitației pentru execuția Drumului Expres Oradea – Arad în aprilie-mai (detalii aici), la începutul lui 2023. Ministrul Sorin Grindeanu a explicat întârzierea proiectului prin durata mare pentru obținerea Acordului de Mediu.

„Acest Drum Expres de 10 kilometri este parte a proiectului mare Arad-Oradea, nu sunt separate. Acest proiect de Drum Expres Arad-Oradea cu varianta de Salonta se află în gestiunea autorităților locale, CJ Bihor și CJ Arad.

Noi suntem doar pe post de a finanța acest proiecte, el le implementează, le derulează. Undeva în vara acestui an vom avea acordul de mediu din informațiile pe care le am, ceea ce e un lucru dificil, nu doar în România. Pe termenele pe care le avem de la colegii din Bihor în octombrie se va finaliza proiectul tehnic pentru ca apoi să lansăm licitația. Termenul de realizare este 2026”, a afirmat Sorin Grindeanu.

 

Drumul Expres Oradea – Arad. Cum sunt împărțite tronsoanele

 

Drumul Expres Oradea – Arad ar trebui construit în 3 ani, scrie EconoMedia.ro. Drumul Expres va avea patru benzi și o lungime de 120 de km. Se mai adaugă legătura spre Ungaria, de lângă Salonta, de peste 9 km lungime, inclusiv bretele de legătură, plus punctul de trecere a frontierei situat pe partea română. La Arad, Chișineu Criș și Salonta sunt prevăzute drumuri de legătură.

Lucrările vor fi împărțite în trei tronsoane:

– Oradea – Salonta,

– Salonta – Chișineu Criș,

– Chișineu Criș – Arad.

Ministerul Transporturilor, CNAIR, Primăria și Consiliul Județean Arad, Primăria Oradea și Consiliul Județean Bihor coordonează proiectul.

Intersecția Drumului Expres Oradea – Arad cu Drumul Expres Oradea – Autostrada Transilvania va fi asigurată cu pasaje, nu cu un sens giratoriu cum prevedea proiectul inițial. Punctul de frontieră de la Salonta este deschis doar pentru traficul comercial ușor, de până la 7,5 tone, potrivit Poliției de Frontieră.