- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Piaţa de ecommerce din România va ajunge la valoarea totală de 10 miliarde de euro până în 2025. Lista produselor care vor fi la mare căutare

12 Jun, 18:59 • Lupu Alexandra
Piaţa de ecommerce din România va lua avans în următorii ani. Iată care sunt produsele care vor domina.
Piaţa de ecommerce din România va ajunge la valoarea totală de 10 miliarde de euro până în 2025. Lista produselor care vor fi la mare căutare

România trebuie să se aștepte la rezultate promițătoare. Datele prezentate de eBook eCommerce Growth Strategies, citate de economedia.ro, arată că piaţa de ecommerce din România se va bucura de o creștere rapidă, ajungând la o valoare totală de 10 miliarde de euro în 2025, și totodată, 54% dintre locuitori vor folosi comerțul electronic.

Piaţa de ecommerce din România va lua avans

Până în 2025, piaţa de ecommerce din România se va bucura de o creștere rapidă, de 16.6%, ajungând astfel la o valoare totală de 10 miliarde de euro. 54% dintre locuitorii din țară vor folosi comerțul electronic. În raportul eliberat de eBook eCommerce Growth Strategies se relatează că veniturile din piața comerțului electronic din România vor ajunge la 7 miliarde de euro în 2023, respectiv, la aproape 12 miliarde de euro până în 2027.

Te-ar putea interesa și următorul subiect: STUDIU Cumpărătorii online din ţările aflate în vecinătatea României, din ce în ce mai interesaţi de siturile din străinătate

Raportul de date și strategii de creștere pentru magazinele online din România arată că piața de ecommerce locală are în jur de 100 de magazine online. Ele înregistrează aproximativ 1.000 de comenzi pe zi.

„Având toate motivele să se dezvolte accelerat, piaţa de ecommerce din România va înregistra creşteri anuale mai mari decât media globală, care este de 10%.

Pătrunderea internetului în aproape toate zonele din ţară, alături de infrastructura modernă a tehnologiilor şi simplificarea procesului de achiziţie online determină tot mai mulţi români să comande online, inclusiv în mediul rural, renunţând la achiziţiile din magazine fizice.

Astfel, piaţa de ecommerce a generat un venit mediu per utilizator de peste 484 euro în 2022 la nivel local, care, până în 2027, va creşte la aproape 900 euro per utilizator. Prin urmare, în următorii ani, România va deveni un reper pe harta regională a ecommerce-ului”, a declarat Daniel Slăvenie, CEO&Partner Limitless Agency.

Numărul utilizatorilor din comerţul electronic va ajunge la 10,6 milioane până în 2025, reprezentând aproape 54% din populaţia României, şi la fel de bine, la peste 11 milioane de utilizatori până în 2027. Doar 45% dintre români comandă online la ora actuală, în ciuda faptului că rata de folosire a Internetului este de peste 90%. Pe de altă parte, în ţările nordice, procentul celor care comandă online ajunge şi la 95%.

Piaţa de ecommerce
Piaţa de ecommerce

Ce cumpără românii din mediul online

  • Fashion – 2,63 miliarde euro (46% din piaţa de ecommerce);
  • Electronice – 1,1 miliarde euro (19% din piaţa de ecommerce);
  • Îngrijirea personală şi a casei – 885 milioane euro (15% din piaţa de ecommerce);
  • Jucării, hobby, bricolaj – 590 milioane euro (10% din piaţa de ecommerce);
  • Mâncare – 146 milioane euro (2,6% din piaţa de ecommerce);
  • Mobilă -125 milioane euro (2,2% din piaţa de ecommerce);
  • Muzică, filme, jocuri – 88,9 milioane euro (1,5% din piaţa de ecommerce);
  • Băuturi – 32,1 milioane euro (0,5% din piaţa de ecommerce).

Totodată, 21% dintre români comandă online de pe site-uri din străinătate. Aproape o treime dintre români aleg să cumpere online din magazinele din China (27%), statele membre UE (23%) şi SUA (4%).

Vezi și: Lucruri pentru care orice gambler online este recunoscător