Ion Țiriac a investit în ultimii ani, în Otopeni, zeci de milioane de euro. După ce a construit un patinoar a început lucrările și la un bazin olimpic. Iar asta nu este tot, magnatul vrea să construiască și un stadion de 10.000 de locuri, o investiție care l-ar costa aproximativ 50 de milioane de euro.
Ion Ţiriac a dezvăluit modul prin care lucrările de la magistrala 6 care leagă Gara de Nord de Aeroportul Internaţional Otopeni, cu o lungime de 14.2 kilometri, ar putea fi finalizate în 6 luni, potrivit Romaniatv.net.
Ţiriac susţine că o colaborare cu o firmă din China ar putea rezolva problema mult mai rapid. Termenul estimat pentru finalizarea este 2028.
“Eu sunt contra să faci un stadion sau o sală în oraş. Nu mai există niciunde în lumea asta. Toate astea se fac la marginea oraşului, dar să ai mijloace de transport. Într-adevăr, va fi metroul la Otopeni, dar cum ai spus şi tu în 2-3 ani.Ion Țiriac construiește un stadion nou de fotbal la Otopeni. Investiția este de 50 de milioane de euro: „I-aș ruga să nu mă mai țină ani și luni cu aprobări”Dacă mă lăsaţi să mă duc la Beijing şi vin cu câţiva mititei de acolo, chinezi, şi facem în şase luni, uşor de tot. Sala se face, dacă ne dă cei 22 de metri de care avem nevoie. Piscina se face, stadionul de rugby se face, vreau să fac şi o pistă de atletism.Vreau să fac şi o grădiniţă sportivă mare, 50-100 de copii să înceapă cu sportul cu ce vrea el. Să aibă o viaţă normală, să înceapă la 3 ani, exact ca la hochei.Am sperat că vom avea şi noi nişte oameni care iau puterea în mână şi care fac ce e în jurul nostru şi care funcţionează. Dacă o lege e făcută prost, hai să o schimbăm. Dacă eu trebuie să mut sala 50 de metri, trebuie să fac un nou proiect, asta înseamnă 180 de zile”,
a spus Ţiriac, citat de TVR Sport.
Planul lui Ion Ţiriac este să facă la Otopeni o academie de tenis, un stadion de tenis, o sală de sport, un bazin de înot, dar şi o sală de gimnastică. Costul ar putea ajunge la 150 de milioane de euro.
Magistrala M6, o nouă linie de metrou din rețeaua bucureșteană de transport public, va asigura legătura rapidă dintre Gara de Nord și Aeroportul Internațional „Henri Coandă”. Proiectul vizează conectarea unor puncte-cheie precum cartierul 1 Mai, zona Romexpo, Gara Băneasa și Aeroportul Băneasa, dar și zonele comerciale, rezidențiale și de business aflate de-a lungul DN1, între București și Otopeni, inclusiv terminalele sosiri și plecări ale aeroportului.
Linia va cuprinde 12 stații, deservite de tot atâtea trenuri noi. În data de 8 martie, Metrorex a încheiat un contract pentru proiectarea și construirea structurii primului segment – între stațiile 1 Mai și Tokyo (lângă Mall Băneasa) – care are o lungime de 6,6 kilometri. Acest prim tronson va include șase stații: Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa și Tokyo.
Valoarea contractului se ridică la 1,2 miliarde de lei (fără TVA), fondurile fiind asigurate atât din surse europene nerambursabile, cât și din bugetul de stat.