- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Problemă ireală în Iași! Tramvaiele de peste 30 de milioane de euro au defecte majore: vatmanii pierd total controlul, frânează și dau cu spatele singure

09 Jan, 21:29 • Cornel Ghimeșan
Primarul din Iași, Mihai Chirica, se lăuda recent cu achiziția unr tramvaie produse în Turcia, care ar fi trebuit să revoluționeze complet traficul din oraș se pare că sunt o reală dezamăgire. Din păcate lucrurile nu se opresc doar la nivelul de „dezamăgire”, pentru că acestea s-au dovedit a fi un real pericol. Vatmanii declară că acestea au momente în care frânează sau dau cu spatele singure.
Problemă ireală în Iași! Tramvaiele de peste 30 de milioane de euro au defecte majore: vatmanii pierd total controlul, frânează și dau cu spatele singure

Un fenomen de-a dreptul ciudat se petrece cu tramvaiele din Iași. După ce primarul, Mihai Chirica, se fălea cu cele 16 tramvaie de origine turcească care vor ajunge pe șinele din Iași, se pare că acestea, odată ajunse, crează probleme majore. Acestea au devenit un pericol, iar vatmanii caută disperați soluții. Problema se produce în softul care controlează motorul și apare la separatoarele din rețeaua-contact. Problemele repetate au fost raportate în ultimele luni ale anului, dar conducerea CTP spune că asistenții turci au intervenit pentru remediere.

 „Când treci pe la separatoare se dereglează tot, se frânează brusc și o ia pe mers înapoi. Cine a pățit așa, rog să confirme”., declara un vatman ieșean

Vatmanii de pe alte cinci tramvaie turcești Bozankaya au avut incidente similare. La separatoare, vagoanele pe care le conduceau s-au oprit brusc și apoi, imediat, au pornit cu spatele. La 8 din cele 12 tramvaie Bozankaya, paletele pantografelor s-au uzat și au fost deja înlocuite. Unul dintre vagoane e tras pe linie moartă, cu pantograful rupt. Altă problemă remarcat a fost faptul că senzorii nu detectează întotdeauna pojghița de pe șine și nu declanșează operațiunea de curățare cu nisip. 

Tramvaiele Bozankaya dau erori majore pe traseu
Tramvaiele Bozankaya dau erori majore pe traseu

Citește și: Inflația se simte și în cimitirele din Capitală! Locurile de veci vor fi și cu 50% mai scumpe

„Echipele de service Bozankaya sunt prezente în depou pe toată durata perioadei de garanție, respectiv 6 ani, monitorizând procesul de mentenanță și intervenind în situații neprevăzute”, a transmis conducerea Companiei de Transport Publice (CTP).

Tramvaiele au costat 30 de milioane de euro

Incidentele s-au petrecut în ultima parte a anului trecut, fiind implicate cel puțin șase dintre cele 12 vagoane turcești. Un expert în domeniu a explicat pentru Reporter de Iași ce sunt aceste separatoare, punctele în care au fost raportate incidentele.

Rețeaua electrică este împărțită pe segmente. Separatoarele despart tronsoanele rețelei. Pentru a nu lăsa curentul să treacă de pe un segment pe altul. Asigură independență, autonomie. Dacă e o avarie undeva, să nu se întrerupă tot sistemul. Când se trece cu tramvaiul pe la aceste separatoare, se întrerupe alimentarea pentru o fracțiune de secundă. La Bozankaya, această întrerupere a inversat, din soft, rotația motoarelor”, a afirmat specialistul.

Pe o rută Copou – CUG există 8-9 astfel de separatoare, astfel că vigilența vatmanilor ar trebui să fie maximă în respectivele puncte. Conducerea CTP a admis că a existat acest tip de problemă, dar că a fost remediată.

Tramvaiele Bozankaya dau erori majore pe traseu
Tramvaiele Bozankaya dau erori majore pe traseu

„Imediat după primul incident înregistrat, tehnicienii Bozankaya prezenți în depou au raportat situația și au solicitat soluții la producător”, au spus șefii companiei.

Aceștia au precizat că problemele au fost cauzate de softul sistemului de tracțiune:

 „Echipa de service Bozankaya (…) a făcut un update de soft, astfel că problema nu mai există”.

Specifică sezonului rece este o altă problemă identificată de vatmani la tramvaiele Bozankaya. 

„Vagoanele intră ușor în patinaj. Se face o pojghiță pe calea de rulare și alunecă. Ar trebui să dea nisip la roată și să curețe și roata și linia. Ar trebui să se facă automat, dar câteodată nu merge. Calculatorul nu citește cum trebuie parametrii căii de rulare, senzorii reacționează cu întârziere. Nu e ca la tramvaiele clasice: GT4, GT8, BE8/8, unde controlează vatmanul nisipul”, a menționat specialistul.

Cele 16 tramvaie Bozankaya (peste 30 milioane de euro), din care 13 au ajuns la Iași, sunt parte a unui contract cu finanțare europeană.

„Conform clauzelor contractuale, producătorul Bozankaya este responsabil de modul în care sunt efectuate mentenanța perioadică și reparațiile accidentale”, au comunicat oficialii CTP.

Alte articole: Este oficial! Contoarele pentru energie termică au devenit obligatorii pentru români. Klaus Iohannis a promulgat legea

Urmărește Daily Business pe Google News
Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult
Alte articole
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre averea familiei mele”
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre ...
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive pentru presă
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive ...
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO pentru fraudă
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO ...
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile și amante”
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile ...
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Scandal în Senat pe tema crizei de apă. Ședință transformată în duel politic între PSD și USR
Scandal în Senat pe tema crizei de apă. Ședință transformată în duel politic între PSD și USR
Ucraina-Rusia: Vladimir Putin afirmă că unele propuneri din planul american de a pune capăt războiului din Ucraina sunt inacceptabile pentru Kremlin
Ucraina-Rusia: Vladimir Putin afirmă că unele propuneri din planul american de a pune capăt războiului ...
România va avea 100.000 de acceleratoare AI la Cernavodă și Doicești. Guvernul a aprobat ca Ministerul Energiei să devină coordonator principal al proiectului de 5 miliarde de euro
România va avea 100.000 de acceleratoare AI la Cernavodă și Doicești. Guvernul a aprobat ca Ministerul ...
Un livrator de mâncare a rămas fără loc de muncă după ce și-a tuns barba
Un livrator de mâncare a rămas fără loc de muncă după ce și-a tuns barba