Plenul Camerei Deputaților a aprobat miercuri, cu 199 de voturi „pentru”, 86 „împotrivă” și 23 de abțineri, reducerea a 240 de posturi din cadrul serviciilor acestui for legislativ. Măsura vizează o restructurare a aparatului administrativ, afectând multiple departamente și direcții din Camera Deputaților, potrivit economedia.ro.
Te-ar mai putea interesa și: Protest la Camera Deputaților față de concedierile anunțate: „Reforma nu va fi reală dacă nu vor începe cu ei”
foto: Camera Deputaților
Printre compartimentele cele mai afectate se numără Departamentul Legislativ, care pierde 59 de posturi, Centrul Internațional de Conferințe (-33 posturi), Departamentul Transporturi și Administrativ (-30 posturi) și Centrul de Dezvoltare Tehnologică (-26 posturi). De asemenea, Direcția Afaceri Interne va pierde 9 posturi, iar Direcția de Comunicare și Relații Publice 7 posturi.
Pe lângă aceste reduceri, hotărârea prevede și desființarea posturilor alocate birourilor președinților comisiilor permanente, precum și câte un post de la Cancelaria președintelui Camerei Deputaților și de la fiecare cabinet al vicepreședinților. În termen de cinci zile, președintele Camerei și vicepreședinții vor trebui să nominalizeze posturile afectate din propriile structuri.
„În termen de cinci zile de la adoptarea prezentei hotărâri, preşedintele Camerei Deputaţilor va nominaliza postul de încadrare pe durată determinată care se reduce la Cancelaria preşedintelui. În termen de cinci zile de la adoptarea prezentei hotărâri, fiecare vicepreşedinte al Camerei Deputaţilor va nominaliza postul de încadrare pe durată determinată care se reduce din structura cabinetului său de vicepreşedinte”, se arată în document.
O altă schimbare majoră este eliberarea lui Cătălin Mihalache din funcția de secretar general adjunct, începând cu 1 martie, atribuțiile sale urmând să fie preluate de ceilalți secretari generali adjuncți, prin decizia Biroului Permanent. Totodată, se desființează compartimentul Secretar General Adjunct 3, iar personalul din funcții de conducere care beneficiază de pensie de serviciu sau pensie militară își va înceta raporturile de muncă în termen de 35 de zile.
„În termen de maxim 35 de zile de la data adoptării prezentei hotărâri încetează raporturile de serviciu ale personalului încadrat pe durată nedeterminată în funcţii de conducere care beneficiază de pensie de serviciu, pensie în sistemul public sau pensie militară”, se arată în document.
Hotărârea mai stipulează că persoanele care îndeplinesc condițiile de pensionare trebuie să solicite pensia în termen de 10 zile de la adoptarea măsurii, în conformitate cu Legea nr. 7/2006 sau Legea nr. 360/2023. De asemenea, personalul care are raportul de serviciu suspendat din motive personale este obligat să revină la activitate.
„Personalul care, la data adoptării prezentei hotărâri, are raportul de serviciu suspendat la cerere, pentru interese personale, reia activitatea cu aceeaşi dată”, se menţionează în document.
Te-ar mai putea interesa și: A doua şedinţă a Camerei Deputaţilor în structura nou aleasă. Se validează Raportul Comisiei de validare, iar deputaţii vor depune jurământul