Retail-ul românesc se poate baza în continuare pe reprezentantele sexului frumos, mai cu seamă pe acelea cu vârste cuprinse între 35 și 54 de ani, arată o analiză realizată de Footprints AI de dată recentă. Acestea își achiziționează cu preponderență produse de calitate, potrivit aceleiași analize.
O contribuție importantă la creșterea vânzărilor o au familiile cu copii – aproximativ 35% din vânzări sunt făcute către acest tip de clienți.
Deși România este una dintre țările sărace ale Europei, în care nivelul de trai este destul de scăzut, românii alocă sume mari de bani pentru achiziții de tot felul. Aceștia alocă un procent semnificativ din bugetul familiei – adică 27% – pentru alimente și băuturi nealcoolice, cel mai mult din Uniunea Europeană, unde media este de 17%.
Produsele premium câștigă din ce în ce mai mult teren, în special în mediul urban. Băuturile alcoolice și tutunul reprezintă împreună 6,5% din totalul cheltuielilor gospodăriilor din România, peste media europeană de 4,4%. Berea rămâne în topul băuturilor alcoolice preferate de către români, cu aproape 8% din totalul vânzărilor, fiind asociată cu evenimente sociale și consum crescut în sezonul cald, notează România TV.
De menționat că Bucureştiul este lider naţional în materie de vânzări în retail, cu 10,49% din total, urmat de Timişoara (7,23%) şi de Cluj-Napoca (4,58%)
Cele mai multe dintre doamnele care își fac cumpăturile online locuiesc în orașele mari, de până la 250.000 de locuitori.
Cele mai active cumpărătoare se găsesc în Moldova, Ardeal, Muntenia și București. Prețul este cel mai important atunci când vine vorba de cumpărăturile online, însă la fel de importante sunt și promoțiile. Sunt căutate ofertele, reducerile sezoniere sau evenimentele de tip Black Friday.
Cele mai multe produse achiziționate de toamne sunt cele din zona de îngrijire, urmate de haine și încălțăminte.
Cărțile au început să fie tot mai des comandate, în special în mediul rural, asta și pentru că nu mai sunt atât de multe biblioteci. La fel de căutate sunt articolele pentru amenajarea locuinței.