- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

România riscă să piardă 1 miliard de lei din PNRR pentru reabilitarea locomotivelor. Depunerea ofertelor se va mai face doar până pe 27 martie

20 Mar, 19:36 • Constantin Cristina
România riscă să piardă 1 miliard de lei din PNRR pentru reabilitarea locomotivelor. Depunerea ofertelor se va mai face doar până pe 27 martie
România riscă să piardă 1 miliard de lei din PNRR pentru reabilitarea locomotivelor. Depunerea ofertelor se va mai face doar până pe 27 martie

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a anunțat că prelungește termenul-limită pentru încă 10 zile, timp în care să se depună până pe 27 martie oferte la contractul de 1 miliard de lei. PNRR finanțează proiectul de achiziționare a 16 locomotive electrice noi.

Citește și: CFR Călători oferă o nouă facilitate la achiziţionarea de bilete online. Se aplică de la 1 martie 2023

România va beneficia de 16 locomotive electrice noi

De asemenea, proiectul a avut o licitație desfășurată în octombrie, publicată în SEAP, cu o valoare începând de la 700 de milioane până la 1 miliard de lei, care cuprind și servicii de întreținere pentru 40 de ani. Inițial, proiectul avea termen-limită pentru 21 noiembrie anul trecut, însă procedura a fost suspendată și prelungită, după ce s-a depus o contestație Alstom la CNSC, a relatat economedia.ro.

Condițiile noilor locomotive pe care trebuie să le îndeplinească pentru achiziție sunt: să atingă viteza de maximum 200 km/h și să tracteze 16 vagoane. În acest moment, locomotivelor le este permisă viteza maximă de 160 km/h, iar trenurile nu au voie să aibă mai mult de 15 vagoane din cauza gabaritului stațiilor.

Noi locomotive electrice
Noi locomotive electrice

„Autoritatea pentru Reformă Feroviară – A.R.F. intenționează să realizeze, prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), achiziția de 16 locomotive electrice și servicii de mentenanță și reparații pentru locomotivele electrice. Locomotivele electrice vor fi utilizat pe rutele aflate sub contractele de servicii publice (CSP) atribuite în mod competitiv operatorilor de transport feroviar de călători în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr.1370/2007 și cu prevederile legislației din România.

Achiziția va consta în: A) PRODUSE: 1) 16 locomotive electrice noi pe 4 osii cu sisteme ERTMS, capabile să circule cu o viteză maximă situată în intervalul 160 km/h-200 km/h și să tracteze până la 16 vagoane de călători, conform cerințelor minimale specificate în Caietul de Sarcini (CS); 2) Alte dotări și accesorii, conform cerințelor specificate în CS. B) SERVICII: 1) Mentenanță și reparații pentru o perioadă de 20 ani. Serviciile sunt necesare funcționarea respectivelor locomotive electrice , conform cerințelor specificate în CS; 2) Instruirea personalului în ceea ce privește exploatarea, operarea locomotivelor electrice și aplicațiilor software; 3) Transportul, asigurarea, punerea în funcțiune, asistența tehnică în perioada de garanție”, arată licitația.

Acest proiect de achiziționare a 16 locomotive electrice a venit în urma constatărilor în marile orașe a unor aglomerații excesive, datorită traficului auto. Astfel, pentru a evita aglomerațiile și pentru a permite un flux constant al circulației, noile locomotive sunt bine venite, potrivit Ministerului Transporturilor în Nota de Fundamentare.

În cadrul companiei CFR Călători sunt 1.000 de locomotive, însă jumătate sunt foarte vechi și pot fi reintroduse în circulație doar dacă vor dispune de noi reparații sau modernizări, a anunțat sursa citată.

Automotoare produse la uzina Malaxa în urmă cu aproape un secol circulă pe linia de tren Arad – Curtici, magistrală pe care CFR Infrastructură a modernizat-o cu sute de milioane de euro, potrivit Asociației Pro Infrastructură.

Alte articole: Carpatica Feroviar va fi noul CFR Marfă. Guvernul a schimbat legea pentru a înfiinţa noua companie de stat