Se schimbă regulile în traficul rutier. Toate modificările și completările de ordin legislativ sunt incluse într-un proiect depus la parlament în urma colaborării reprezentanților USR, PSD, PNL și UMDR.
Proiectul de act normativ, care va avea un impact semnificativ asupra traficului rutier, a fost inspirat de propuneri venite din societatea civilă, în special din partea organizației MotoADN.
Potrivit deputatului USR Ionuț Moșteanu, proiectul răspunde unei nevoi reale de a adapta infrastructura și legislația la o formă de mobilitate urbană mai eficientă și mai puțin poluantă.
Concret, se dorește încurajarea deplasării pe două roți în orașe. Proiectul prevede măsuri concrete pentru siguranța și fluidizarea traficului motocicliștilor, inclusiv zone speciale în intersecții, acces pe benzile de transport public și parcări dedicate.
Citește și Banii din pensii private se vor plăti eşalonat. Proiectul de lege care schimbă tot!
Ionuț Moșteanu spune că motocicletele nu țin de ideologie, ci de eficiență în traficul rutier și protecția mediului. Potrivit acestuia, utilizarea motocicletelor reduce aglomerația, scade nivelul de poluare și oferă o alternativă rapidă și plăcută la transportul cu mașina personală.
”Am depus, împreună cu colegi de la mai multe partide, un proiect de lege care va ajuta şi va încuraja deplasarea pe două roţi în oraşele noastre. E o idee care a plecat de la un ONG, de la cei de la MotoADN. (…) Toată lumea lucra la câte un proiect, (…) motocicletele nu-s de stânga, nici de dreapta, nu au ideologie. Şi am decis să facem un proiect comun în care suntem iniţiatorii de la toate cele patru partide: USR, PSD, UDMR şi PNL. (…)
Toţi ne dorim ca motocicletele să fie din ce în ce mai populare, deplasarea cu motocicleta să fie făcută din ce în ce mai în siguranţă. Cu o motocicletă ajungi mai repede, generează mai puţină aglomeraţie în trafic, mai puţină poluare şi ajungi şi cu zâmbetul pe buze. Este distractiv.
Şi aici sunt nişte măsuri în acest proiect de lege care îmbunătăţesc siguranţa motocicliştilor, care fluidizează traficul şi creează nişte modificări de infrastructură absolut necesare pentru a împărţi corect şoseaua între şoferi şi motociclişti”, a declarat deputatul USR, citat de capital.
Proiectul legislativ depus la parlament prevede, printre altele:
Potrivit deputatului UDMR Gal Karoly, măsurile au fost gândite pentru a ajuta motocicliștii să circule în condiții de siguranță, mai ales în cazurile de blocaj al traficului rutier, și pentru a încuraja tranziția de la mașina personală la vehicule pe două roți.
”Noi ne-am gândit că, în cazul în care traficul s-a blocat, atunci motocicliştii să poate să vină în faţă.
UAT-urile să facă o zonă de siguranţă de trei metri la intrarea în intersecţii sau în faţa ‘zebrelor’ sau la trecerea la nivel cu calea ferată. Să poată (motocicliştii – n.r.) să folosească benzile de circulaţie care sunt acum folosite exclusiv de transportul în comun.
UAT-urile să facă parcări pentru motociclete şi mopede şi să poată să folosească motocicliştii şi trotuarul pentru a parca – sigur, lăsând o zonă confortabilă pentru cei care se deplasează pe trotuar. Şi pentru siguranţă mai avem un articol pentru folosirea căştilor”, a spus deputatul UDMR.
Răzvan Pavel, reprezentantul asociației MotoADN, a invocat, în favoarea proiectului de lege, un studiu potrivit căruia, dacă 25 la sută dintre posesorii de autoturisme ar trece la scutere, s-ar economisi între 40 și 50 la sută din timpul petrecut în trafic.
Tot Pavel a făcut apel la solidaritate în trafic, subliniind că fiecare șofer care încurajează utilizarea motocicletelor contribuie, indirect, la reducerea aglomerației și la creșterea eficienței generale a circulației în orașe.
Citește și Lingourile românești, la mare căutare în 2025. Cererea de aur a crescut cu 45% anul acesta