- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Schimbări majore pentru retaileri! Nu vor mai putea negocia discounturile. Ce spune noua Lege?

26 Mar, 15:27 • Constantin Cristina
Schimbări majore pentru retaileri în ceea ce privește practicile comerciale neloiale. Una dintre modificări prevăzute de lege include interzicerea retailerului să ceară discount mai mare de 25%.
Schimbări majore pentru retaileri! Nu vor mai putea negocia discounturile. Ce spune noua Lege?

Noile schimbări majore vin pentru retailerii care cer discounturi mai mari de 25%. Noua lege privind practicile comerciale neloiale, are scopul de a întocmai un echilibru între retailer și producător. Astfel, retailerul nu va mai putea cere un discount mai mare de 25%, a relatat zf.ro.

Citește și: Veste bună pentru producătorii români. Nicolae Ciucă ia măsuri pentru a exista mai multe produse locale pe rafturile marilor magazine

Legea care tocmai a intrat în vigoare la începutul anului curent este Legea 81/2022. De asemenea, retailerii nu mai au nimic de adăugat, însă Asociația Marilor Rețele a anunțat că încă analizează efectele reale.

Producătorii susțin noua lege implementată și spun că retailerii au mai puține șanse acum să facă manevre în ceea ce privesc negocierile.

Noua lege pentru retaileri
Noua lege pentru retaileri

Ce schimbări aduce noua Lege 81/2022

Legea 81/2022 sau Legea pri­vind practicile comerciale ne­lo­iale, ce a intrat în vigoare la începutul acestui an, aduce o serie de schimbări în ceea ce priveşte negocierile dintre retaileri şi furnizorii lor de produse agro-alimentare, fie ei producători autohtoni sau jucători internaţionali.

„Printre aspectele cu impact semnifi­ca­tiv la nivelul furnizorilor şi cumpărătorilor se regăsesc prevederile aplicabile în materie de structură de remuneraţie, anumite reduceri şi servicii prestate de cumparători furnizorilor. Din perspectiva reducerilor, s-a introdus interdicţia de a aplica reduceri financiare şi reduceri comerciale sub formă de rabat şi s-a impus un prag de maximum 20% din valoarea facturată pentru reduceri comerciale sub formă de remiză şi risturnă. Pe de altă parte, în ceea ce priveşte servicii­le de tip marketing, publicitate şi plasare secundară ale cumpărătorului se aplică de asemenea un prag de maximum 5% din valoarea încasată de furnizor“, a explicat Cătălina Nacev, avocat senior în cadrul D&B David şi Baias.

Alte articole: Copiii puși în pericol de sufocare de o jucărie! IKEA recheamă produsul în magazine