- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Sorin Grindeanu dezvăluie planurile privind construcția de autostrăzi și drumuri expres în România. „Execuția la ministerul Transporturilor va fi dublă față de acum doi ani”

05 Apr, 22:55 • Lupu Alexandra
Sorin Grindeanu a declarat pe parcursul zilei de astăzi câți kilometri de autostradă sau de drum expres vor fi construiți în România în 2023. Conform primelor informații, vor exista mai multe lucrări față de cele înregistrate anul trecut.
Sorin Grindeanu dezvăluie planurile privind construcția de autostrăzi și drumuri expres în România. „Execuția la ministerul Transporturilor va fi dublă față de acum doi ani”

Sorin Grindeanu a dat pe parcursul zilei de astăzi mai multe declarații, conform cărora promisiunile pentru 2023 în ceea ce privește planurile de construcție de autostrăzi și drumuri expres sunt unele mărețe! Ministrul Transporturilor precizează că execuțiile se vor dubla față de 2021, până la 28 miliarde de euro, relatează ziare.com.

Sorin Grindeanu, perspectivele din construcția drumurilor în 2023

Sorin Grindeanu a dezvăluit mai multe promisiuni, în ceea ce privește construcția autostrăzilor și drumurilor expres în România în 2023. Concret, ministrul Transportorilor a afirmat că lucrările se vor dubla față de cele înregistrate în 2021, iar valoarea lor va atinge suma uriașă de 28 miliarde de euro.

Mai mult decât atât, Grindeanu a precizat că rezultatele urmează să se vadă din ce în ce mai mult în anii următori, având în vedere contractele semnate de peste 10 mil. de euro. Ministrul a declarat că în 2023 se vor construi cel puțin 100 kilometri de autostradă sau de drum expres. Grindeanu a afirmat că în 2024 și 2025 vor fi mai mulți, tocmai pentru că se vor încheia și mai multe înțelegeri în acest sens.

„Execuția la ministerul Transporturilor va fi dublă față de acum doi ani – 28 de miliarde. Faptul că noi anul trecut am semnat contracte de peste 10 miliarde de euro, pentru a da front de lucru pentru următorii ani, se va vedea în anii următori.

În momentul în care semnezi aceste contracte, ai nevoie de bugete din ce în ce mai mari și aceste lucruri se vor vede. Anul acesta vor fi minimum 100 de kilometri de autostradă sau drum expres.

Anul viitor vor fi mai mulți pentru că în 2024 și 2025 se vor termina foarte multe contracte. În anul 2022, la Ministerul Transporturilor s-au semnat contracte cât în 5 ani la un loc”, spune Grindeanu.

Întrebat despre lipsa de 20 miliarde de lei din bugetul de la stat, Grindeanu a spus că nu consideră că Guvernul se află în postura de a rămâne fără bani. În continuare, ministrul a spus că este de acord cu eliminarea cheltuielilor.

„La ministerul Transporturilor, 80% din buget sunt pe investiți. Nu ai cum să tai așa ceva. Se vor face reduceri poate din zone unde procentul e cu totul altul, undei ai 80% cheltuieli curente și 20% investiții”, spune oficialul.

Sorin Grindeanu
Sorin Grindeanu

Ministrul Transporturilor a precizat că autostrada A0 va fi pusă în circulație până la finalul acestui an. Concret, Grindeanu a spus că toate loturile de pe A7 sunt în etapă de construcție, iar mai mult decât atât, ele avansează considerabil.

„Toate loturile de pe A7 sunt în lucru. Se merge cu o viteză foarte bună. Am fost pe A0 sud, acolo sunt 3 loturi, 2 dintre ele sunt în execuție, al treilea, o companie din Grecia. Pe cele două lucrurile merg bine, unul din loturi va trebui finalizat vara aceasta, celălalt anul acesta. Sunt spre 34 de kilometri. Acest A0 Sud care e autostradă ar trebui să facă legătura între A1 și A2. Cel de al treilea va fi finalizat în aprilie 2024.

Sunt mulțumit de ritmul de execuție pe cele două loturi pe care le-am văzut azi. Au toate șansele să se înscrie în termen. În schimb am tras și un semnal de alarmă pe ceea ce înseamnă lotul 1 care este la 30% și care în luna mai trebuie să fie la 50%, e vorba de compania din Grecia. A0 nord sunt patru loturi, de două dintre ele sunt foarte mulțumit, de cum merg lucrurile unde e o companie românească.

Pe al treilea lot s-a semnat contractul cu o companie din China. Au fost patru decizii ale instanței care ne obligă să semnăm cu această companie. Ultimul lot este asemănător cu istoria de la Aeroportul Otopeni pe care o vedem pe stenograme. Vă dau un exemplu, compania a decis de câteva ori că o altă companie a câștigat.

S-a mers la CNSC s-a mers în instanță, într-un final, ultima decizie a unei instanțe a fost: nu e câștigător asta pe care l-ați dat voi la CNAIR, e cealaltă. Procedural îi chemi să vină cu actele să semnezi contractul, au termen două săptămâni.

Nu au venit. Automat, conform legii, treci la următorul. Ce credeți că s-a întâmplat? Compania care nu a venit cu documentele a contestat. Mi se pare o formă de sabotare. Mi se pare de noaptea minții”, declară Grindeanu.