- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

STUDIU: Consumatorii sunt revoltați din cauza shrinkflation-ului. Ce înseamnă acest fenomen și de ce este considerat înșelător

17 Aug, 11:03 • Toma Anca
Consumatorii sunt revoltați din cauza shrinkflation-ului. Ultimul studiu făcut de EY la începutul acestei veri arată că 93% din respondenți au observat schimbări ale dimensiunilor produselor, fenomen recunoscut ca shrinkflation. Aceștia consideră această strategie ca un marketing înşelător, având drept principală consecinţă pierderea încrederii în brandul respectiv.
STUDIU: Consumatorii sunt revoltați din cauza shrinkflation-ului. Ce înseamnă acest fenomen și de ce este considerat înșelător

Consumatorii sunt revoltați din cauza shrinkflation-ului, care nu se întâmplă doar în România. Sute de cititori ai publicației britanice The Guardian și-au împărtășit experiențele personale. Tehnica evită o creștere sensibilă a prețurilor care ar atrage atenția clienților, deși este evident că aceștia observă și nu sunt încântați de produsele reduse.

Consumatorii sunt revoltați din cauza shrinkflation-ului

Borcanele mai mici de gem au fost printre cele mai citate produse alimentare de către cititori după decizia brandurilor binecunoscute Cottee’s și Rose’s de a-și reduce ambalajele de 500 g la 375 g, fără o reducere echivalentă a prețului. Ambele companii au construit relații pe termen lung cu clienții, un cititor dezvăluind că a cumpărat marmeladă Rose de 50 de ani.

Același preț, mai puțin produs. Eu și soțul meu ne enervăm în fiecare dimineață. Necinstit și dezamăgitor.”, a spus cititorul.

Produsele subdimensionate sunt tratate ca o creștere a prețului în indicatorii de inflație, având în vedere că rezultatul final este că clienții primesc mai puțin pentru banii lor sau trebuie să cumpere mai mult pentru a compensa.

Deși nu avem cifre exacte disponibile, ar fi corect să spunem că am observat o creștere a cazurilor în care se întâmplă acest lucru”, a spus un purtător de cuvânt al Biroului de Statistică.

Produsele care se micșorează nu sunt urmărite în mod constant și compania alimentară trebuie doar să afișeze noua cantitate cu acuratețe – chiar dacă este umbrită de ambalaje „noi și îmbunătățite”.

Pe măsură ce bugetele gospodăriilor se îngustează, profiturile supermarketurilor au crescut. Și pe măsură ce cumpărătorii caută bunuri la prețuri rezonabile într-o criză a costului vieții, mulți consideră că companiile alimentare încearcă să-i păcălească.

Citește și: Penny a majorat vertiginos prețurile unor alimente de bază. Consumatorii sunt nevoiți să scoată dublu din buzunar pentru un coș de cumpărături

Descoperire incredibilă a inspectorilor de la Protecția Consumatorilor

Comisarii de la Protecţia Consumatorilor au aplicat amenzi de 900.000 de lei retailerului Mega Image SRL şi au dispus oprirea definitivă de la comercializare a peste 750 kg de produse alimentare, în valoare de peste 45.000 lei.

„În perioada 7 – 8 august 2023, Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor Regiunea (CRPCR) Bucureşti-Ilfov a verificat modul în care sunt respectate prevederile legale din domeniu în lanţul de magazine aparţinând retailerului SC Mega Image SRL”, se precizează în comunicatul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.

Conform sursei citate, echipele de comisari au realizat mai multe verificări în 64 de locaţii din regiune. În urma analizei amănunțite la fața locului și a primelor probleme grave constatate, inspectorii de la Protecția Consumatorilor au aplicat următoarele sancţiuni: 90 amenzi contravenţionale în cuantum de 900.000 lei, 12 avertismente, oprirea temporară a prestării de servicii până la remedierea deficienţelor în 11 locaţii, oprirea definitivă de la comercializare a peste 750 kg de produse alimentare, în valoare de peste 45.000 lei, şi propunerea încetării practicilor comerciale înşelătoare, pentru 4 locaţii. (Citește AICI mai multe detalii)