- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Studiu. Românii nu resimt prea mult criza. Cheltuielile pentru ieșitul în oraș în 2022, mai mari cu peste 30% față de 2021

05 Dec, 20:35 • Bumbeneci Diana
Comparativ cu anul 2021, anul acesta a adus românilor mai multe cheltuieli atunci când vine vorba despre relaxarea în oraș. Se pare că tot mai mulți români „investesc” în relaxarea la club sau la restaurant, în ciuda crizei.
Studiu. Românii nu resimt prea mult criza. Cheltuielile pentru ieșitul în oraș în 2022, mai mari cu peste 30% față de 2021

Cheltuielile românilor la restaurant, cafenea, pub sau fast-food în acest an ar putea fi mai mari cu peste 30% decât în 2021, depăşind 7,5 miliarde de euro, un record absolut pentru industria de servicii alimentare, arată un studiu cofinanţat de jucătorii din ospitalitate, lansat de Hospitality Culture Institute, anunță Agerpres.

Românii nu țin cont de cheltuieli atunci când vine vorba despre relaxare

„Piaţa de servicii alimentare din România va depăşi în acest an toate aşteptările, cu vânzări totale de peste 7,5 miliarde de euro, record absolut pentru această industrie. Practic, foodservice devine sectorul cel mai atractiv pentru investiţii, care se confruntă însă şi cu două mari probleme: slaba digitalizare şi lipsa de personal”, a arătat Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.

Cheltuielile românilor la restaurant
Cheltuielile românilor la restaurant

Conform sursei citate, 9% dintre românii care ies în oraş cheltuie mai mult de 100 de lei/persoană pe o masă la restaurant. Cum și restaurantele au ridicat prețurile în acest an, pe fondul crizei energetice și a războiului, cheltuielile au fost și mai mari.

Încă de la prima ediţie a reasearch-ului urmărim evoluţia bonului de cumpărături. Dacă în 2019 doar 2% dintre români cheltuiau mai mult de 100 de lei pentru masa în oraş, în acest an estimăm că procentul va ajunge la 9%. O altă direcţie la care ne uităm cu atenţie în studiul nostru este reprezentată de obiceiurile de consum ale românilor. Spre exemplu, ştim că în pandemie, comanda de mâncare a câştigat rapid cotă de piaţă. Vedem însă că şi în acest an, chiar dacă restricţiile de funcţionare a unităţilor HoReCa au fost eliminate, sectorul de food delivery şi-a păstrat supremaţia”, adaugă Florin Maxim.

„Hospitality Culture Research” a ajuns anul acesta la cea de-a șasea ediție și se ocupă de extragerea unor date relevante atât prin metode cantitative cât şi calitative, fiind analizată industria de servicii alimentare, obiceiurile de consum ale românilor şi trendurile din piaţa de sitting, delivery dar şi retail (raioane gastro).

Hospitality Culture Institute are ca obiectiv principal să reunească lideri din ospitalitate, profesionişti din diverse industrii, arhitecţi, reprezentanţi media, antreprenori şi manageri. Misiunea Institutului este de a identifica tendinţe cu impact economic, social, politic şi cultural şi de a împărtăşi know-how şi soluţii aplicate.

Într-o mare de oameni care merg în direcții simple, seci sau poate chiar absurde, o lume grăbită și gata mereu să alerge pentru îndeplinirea unui scop, eu am ales să mă opresc în loc și să ... citește mai mult