Tarife mai mari pentru parcările supraetajate din București. Tariful de parcare se triplează, de la 0,5 lei pe oră la un leu și jumătate începând cu 1 mai. Cheltuielile s-au dublat, iar nota de plată e decontată de șoferi.
Așadar, începând de joi, plătim 15 lei pentru 10 ore pe zi. Mai exact, 315 lei pe lună. Nici dacă facem abonament nu e prea ieftin, ar costa 300 de lei pe lună.
„Întotdeauna majorările nu sunt binevenite. Nu fac parcări cu banii ăia, se duc în altă parte. Măcar dacă ar face”. „Nu este mare. Oriunde în Capitalele lumii este foarte scump”, spun românii, potrivit Observator.
Citește și OMV Petrom raportează un profit net mai mic cu 24% în primul trimestru al anului 2025
În parcările supraetajate care până acum erau gratuite se introduce taxă. Spre exemplu, parcarea supraetajată din Pantelimon are aproape 500 de locuri și un grad de ocupare de 60%, în fiecare zi. Dacă acum este gratuită, municipalitatea are de gând ca de anul viitor să impună tarife.
„Având în vedere politica de parcare din Bucureşti, e o normalitate ca toate locurile de parcare să fie tarifate și asta pentru a descuraja maşina personală și a încuraja transportul public”, a explicat Cătălin Aflat, director de investiţii Primăria Capitalei.
Nici șoferii români nu par să fie prea surprinși de această schimbare. „Mă așteptam ca acest lucru să fie de vreo jumătate de an”. „Acuma că e gratis dar dacă e cu bani, o să fie goală”.
Sunt trei astfel de parcări în București. Ca să descurajeze numărul mare de maşini în oraş, Primăria Capitalei vrea să construiască două noi park and ride-uri. Unul va fi ridicat pe Bulevardul Prelungirea Ghencea.
A doua parcare supraetajată va fi ridicată aproape de Şoseaua Petricani, chiar lângă şinele de cale ferată. O zonă aglomerată în fiecare zi. „Este nevoie să realizăm un puz pe zona respectivă pentru edificarea park and ride-ului. Sper ca la începutul anului viitor să putem să începem şi lucrările de execuție pentru park and ride”, a adăugat Cătălin Aflat.