- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Termenul pentru Autostrada Bucureștiului a fost amânat până în trimestrul al II-lea al 2023

05 Dec, 10:17 • Cornel Ghimeșan
Lotul 2 al Autostrăzii Bucureștiului, între Vidra și Bragadiru a fost ammânat pentru al doilea trimestru al anului 2023. Conform lui Sorin Grindeanu, antreprenorul turc care a câștigat licitația pentru realizarea acelei porțiuni de drum din Autostrada Bucureștului a întâmpinat probleme în derularea contractului.
Termenul pentru Autostrada Bucureștiului a fost amânat până în trimestrul al II-lea al 2023

Termenul preconizat pentru finalizarea lotului 2 Vidra – Bragadiru din Autostrada Bucureștiului (A0) este al doilea trimestru din 2023, potrivit ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu. Prelungirea față de termenul prevăzut inițial, respectiv februarie 2023, este cauzată de problemele întâmpinate în derularea contractului de către constructorul din Turcia, Alsim Alarko, conform explicațiilor oficiale.

Alte articole: Sistemul de sănătate publică la un pas de a fi privatizat! Pacienții vor plăti o taxă în plus pentru a fi consultați de un anumit medic

Termenul pentru Autostrada Bucureștiului a fost amânat până în trimestrul al II-lea al 2023
Termenul pentru Autostrada Bucureștiului a fost amânat până în trimestrul al II-lea al 2023

Când ar trebui să fie gata autostrada Bucureștiului

Termenul contractual de finalizare în februarie 2023 a fost actualizat pentru aprilie 2023, pentru lotul 2 din A0 Sud, spune deputatul PNL Radu – Marin Moisin într-o interpelare adresată ministrului Transporturilor.

Având în vedere cele menționate, acesta îl întreabă pe Sorin Grindeanu care este data pe care o consideră reală pentru punerea în circulație a întregului segment de autostradă.

„Termenul de finalizare preconizat pentru obiectivul A0 Sud lot 2 este trimestrul II al anului 2023”, răspunde șeful Transporturilor la întrebarea deputatului PNL.

Termenul pentru Autostrada Bucureștiului a fost amânat până în trimestrul al II-lea al 2023

Sorin Grindeanu menționează că antreprenorul din Turcia, Alsim Alarko, a întâmpinat unele probleme în derularea contractului, printre care: exproprieri suplimentare, rețele de utilități descoperite ulterior, condiții meteo nefavorabile și dificultăți în aprovizionarea cu materiale din cauza situației geopolitice actuale.

„Conform prevederilor contractuale, antreprenorul emite trimestrial un program de execuție actualizat, ce necesită a fi aprobat de către inginer, iar data de finalizare poate fi actualizată de către antreprenor, dacă acesta este îndreptățit”, explică ministrul Transporturilor.

Contractul pentru proiectarea și execuția lotului 2 al A0 Sud (16,3 kilometri) a fost semnat pe 9 martie 2019 pentru suma de 751 milioane lei fără TVA. Acesta urmează să fie primul lot din Autostrada Bucureștiului care va fi dat în trafic. Secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu spera anterior la o deschidere parțială, pe circa 10 kilometri din acest lot, până la finalul anului 2022.

Citește și: Aplicarea de CASS de 10% pe câştigurile din dobânzile bancare mai mari de 6 -24 de salarii îi revoltă pe analiștii financiari: „Statul pune o nouă taxă pe inflație!”

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult