- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Vânzările Decathlon România au explodat de peste 3 ori în ultimii 10 ani datorită apetitului în creștere al românilor pentru sport

18 Feb, 17:50 • Cornel Ghimeșan
Decathlon, retailerul francez de articole sportive, a pătruns pe piața din România în 2009, iar în ultimii zece ani a înregistrat un avans spectaculos al vânzărilor locale, de peste trei ori, de la 411,4 milioane de lei la 1,367 miliarde de lei.
Vânzările Decathlon România au explodat de peste 3 ori în ultimii 10 ani datorită apetitului în creștere al românilor pentru sport

Profitul net al Decathlon a urcat de aproape patru ori, la 72,6 milioane de lei. Datoriile au sporit cu 206,6%, la 267,96 milioane de lei, în timp ce sumele de recuperat au crescut de aproape 6 ori, la 126,04 milioane de lei. Numărul mediu de angajați a urcat de la 432 la 1.341 persoane.

Citește și Schema Snowball. Metoda prin care scapi rapid de datorii și îți reprogramezi mintea pentru succes financiar

În prezent, Decathlon are 31 de magazine în România, prin intermediul cărora sunt comercializare atât produse aparținând mărcilor proprii, precum Quechua, Btwin, Domyos, Nabaiji, dar și altor mărci internaționale, adresându-se atât începătorilor, cât și sportivilor de nivel avansat sau profesionist.

Decathlon a fost înființată în 1976 de Michel Leclercq și este prezent în zeci de țări cu peste 1.400 de magazine, fiind cel mai mare vânzător de produse sportive din lume. Retailerul francez a raportat vânzări de 15,6 miliarde de euro și un profit de 931 milioane de euro în 2023.

Citește și Pe piața muncii a apărut demisia „din răzbunare”. Ce presupune și care sunt consecințele pentru companii

Decathlon lansează un nou serviciu în România

În urmă cu câteva luni, retailerul francez a transmis că aduce în România un abonament pe model Netflix care să permită împrumutul de articole sportive.

Acest serviciu a fost deja lansat în Belgia anul trecut, iar în baza unui abonament lunar de 25 de euro, clienții puteau împrumuta produse în valoare de până la 400 de euro. Clienții care optau pentru un abonament de valoare mai mare, de exemplu 50 de euro pe lună, puteau închiria produse cu o valoare maximă de 1.000 de euro. La un abonament de 95 de euro pe lună, clientul putea închiria produse sportive în limita a 2.000 de euro.

Această facilitate nu există, la acest moment, disponibilă în România, dar Andrei Ștefan, Director Ecommerce Decathlon România, a dat asigurări că „sigur va fi introdus în anii ce urmează”.

În urmă cu doi ani, Decathlon a adus în România market place-ul prin intermediul căruia bicicletele Pegas ajung în mai multe țări din Europa.

„Decathlon a deschis și pentru sellerii din România modelul de marketplace cu livrare în cele 12 piețe din Europa. Aceștia au acces la o audiență de peste 300 de milioane de locuitori în toată Europa. Cel mai mare seller din România vinde către 9 dintre aceste piețe(…) Cele mai comune piețe sunt cele vecine, Ungaria și Polonia, respectiv cele cu comunități de români, precum Italia sau Spania”, a explicat Andrei Ștefan.

Urmărește Daily Business pe Google News
Tags:
Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult