- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Vești noi despre Rabla Local. AFM anunță noi detalii pentru românii interesați de program

07 Apr, 13:33 • Bumbeneci Diana
Rabla Local debutează pe 21 aprilie. Iată care sunt actele necesare pentru românii care vor să beneficieze de program.
Vești noi despre Rabla Local. AFM anunță noi detalii pentru românii interesați de program

Vești bune pentru români! Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat data la care Unitățile Administrativ Teritoriale pot depune cereri de finanțare pentru programul Rabla Local.

Începe programul Rabla Local

Rabla Local este programul prin care toți românii pot casa mașini mai vechi de 15 ani, fără obligația de a cumpăra una nouă, primind la schimb suma de 3.000 lei. Chiar dacă anul trecut au avut loc mai multe amânări ale programului, autoritățile de la AFM au promis că nu se va mai întâmpla același lucru și în 2023.

Potrivit unui comunicat al AFM, unitățile administrativ-teritoriale pot depune cererile de finanțare și documentația necesară. Dosarul poate fi depus și prin intermediul aplicației informatice în perioada 21 aprilie 2023, ora 10.00 – 28 aprilie 2023, ora 23.59.

Potrivit comunicatului transmis de autorități, conturile create și utilizate pentru înscrierea în cadrul programelor derulate de AFM sunt valabile și pot fi accesate pentru depunerea cererilor de finanțare în cadrul programului privind casarea autovehiculelor uzate.

Mașini pentru Rabla Local
Mașini pentru Rabla Local

„După încheierea contractelor de delegare încheiate de Administrația Fondului pentru Mediu cu unitățile administrativ-teritoriale și publicarea pe site-ul: www.afm.ro a listei cu UAT-urile care
au încheiat contracte de delegare, AFM va publica anunțul de deschidere a sesiunii de înscriere pentru solicitanții persoane fizice și a sumelor alocate”, se mai arată în comunicat.

Acte necesare Rabla local 2023

a) cererea de finanțare, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1, completată prin tehnoredactare;

b) împuternicire notarială, prin care persoana care va semna cererea de finanțare este mandatată de către reprezentantul legal în acest sens, după caz;

c) actul de identitate al reprezentantului legal sau, după caz, al împuternicitului solicitantului;

d) documentul doveditor al deschiderii de către solicitant, la Trezoreria Statului, a contului de venituri încasate de la Fondul pentru mediu. Contul va avea cod/indicator bugetar „21.43.02.20 – alte subvenții primite de la administrația centrală pentru finanțarea unor activități“.

Vezi și: Revoluție în rândul piețarilor din România. Introduc plata cu cardul și scanarea legumelor cu cod QR

Într-o mare de oameni care merg în direcții simple, seci sau poate chiar absurde, o lume grăbită și gata mereu să alerge pentru îndeplinirea unui scop, eu am ales să mă opresc în loc și să ... citește mai mult