- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Viitoarea centura a Clujului valorează 920 de milioane de euro! Va avea 42 de kilometri și 5 tuneluri

28 Oct, 12:26 • Cornel Ghimeșan
Centura Metropolitană Cluj Napoca urmează să fie realizată după ce Guvernul a dat undă verde. Investiția se ridică la 920 de milioane de euro.
Viitoarea centura a Clujului valorează 920 de milioane de euro! Va avea 42 de kilometri și 5 tuneluri

Centura Metropolitane Cluj-Napoca este un proiect cu o valoare totală de 920 de milioane euro, care include 42 de kilometri de drum expres, alți 30 de kilometri de drum de legătură și 5 tuneluri de tip cut&cover sau cu galerie cu forare subterană. Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru prima etapă a Centurii Metropolitane va fi aprobat în ședința executivului de vineri. ACeasta este  ultima etapă înainte de a începe procedurile pentru lansarea licitației de proiectare și execuție.

Centura ar reprezenta a doua investiție uriașă pentru Cluj-Napoca, după magistrala de metrou M1, cel mai mare contract de infrastructură de transport din România. Pentru această linie de metrou, finanțarea lucrărilor este asigurată de la bugetul local, de stat și prin PNRR (1,5 miliarde). Centura clujului ar urma să fie realizată cu bani de la Ministerului Transporturilor.

Care sunt etapele de realizare pentru Centura Clujului

Centura Metropolitană, proiect cu indicativ „Drum TransRegio Feleac T 35”, va avea în total 42 de kilometri și o durată de realizare de 4 ani (fiecare etapă). Pe traseul principal și pe drumurile de legătură sunt prevăzute 5 tuneluri de tip cut&cover, respectiv galerie cu forare subterană. Pentru prima etapă de realizare a Centurii Metropolitane este prevăzută o lungime de 23,67 km și aproape 20 de kilometri de drumuri de legătură, iar pentru etapa II 18,6 kilometri și aproape 14 kilometri drum de legătură.

În prima etapă este prevăzută legătura Centurii Metropolitane Cluj-Napoca cu viitorul Spital Regional de Urgență pentru ca etapa II să fie și conexiunea cu Autostrada Transilvania. Profilul șoselei la racordările cu DN 1 și DN 1 C este de Drum Național cu o bandă/ sens, dar la intersecțiile cu nodurile rutiere platforma se lărgește la două benzi/ sens, banda suplimentară fiind pentru accelerare/ decelerare. Lățimea platformei drumului în cale curentă este de 23 metri, profil de drum expres, 2X7 metri, o zonă mediană de 4 metri cu benzi de ghidaj și parapete de protecție, iar lățimea acostamentelor este de 5 metri (2X2,5 metri).

Viitoarea centura a Clujului valorează 920 de milioane de euro! Va avea 42 de kilometri și 5 tuneluri
Viitoarea centura a Clujului valorează 920 de milioane de euro! Va avea 42 de kilometri și 5 tuneluri

Faza II: Sector cuprins între km 0+000 (intersecţia cu DN 1-Gilău) – km 14+747 (nod 5 Floreşti) şi sector cuprins între km 38+418 (nod 18)- km 42+130 (nod 20) în lungime de 18,46 km, împreună cu Drumuri de legătură în lungime de 13,17 km.  Ȋn cadrul Fazei II se va asigura conexiunea cu Autostrada Transilvania, arată Nota de Fundamentare.

Unde sunt prevăzute cele 5 tuneluri: 

• Tunelul 1 amplasat pe Centura TR 35 – zona Pădurea Făget / Sf. Ion, la km 19+684.97, cu lungimea L= 490 m. Acesta se va realiza în sistem cut&cover;

• Tunelul 2 amplasat pe Centura TR 35 – zona Pădurea Făget / Mănăştur –fir dreapta la km 21+119.37, cu lungimea L= 370 m;

• Tunelul 3 amplasat pe Centura TR 35– zona Pădurea Făget / Mănăştur – fir stânga la km 21+120.22,  cu lungimea L= 363 m;

• Tunelul 4, amplasat pe drum de legătură B3 Florești – Baciu – zona Pădurea Hoia, km 1+592, cu lungimea  L=450 m;

• Tunelul 5 amplasat pe drum de legatura B3 Florești – Baciu – zona Padurea Hoia, la km 4+330, cu lungimea L=310 m. Tunelurile 2, 3, 4, 5 sunt preconizate a se realiza în sistem de galerie cu sprijiniri, prin forare subterană.

Urmărește Daily Business pe Google News
Tags:
Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult