- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Black Friday sau Black Week? Ce arme arunca retailerii in razboiul preturilor

22 Nov, 00:07 • adrian.mihaltianu
Campania de Black Friday din acest an a impartit retailerii de pe piata locala in mai multe fronturi. Daca unii au anuntat ca au promotii pe data de 22 noiembrie, altii au pe 29 noiembrie. De asemenea, exista retaileri care lupta sa atraga si mai multi clienti si au marit aceasta perioada de promotii la 3, 7 sau chiar 10 zile. Cine va castiga lupta preturilor mici?
Black Friday sau Black Week? Ce arme arunca retailerii in razboiul preturilor

Prima “disputa” din aceasta
campanie a aparut cand o parte dintre retaileri au anuntat ca
organizeaza Black Friday cu o saptamana mai devreme fata de ziua in
care se sarbatoreste in Statele Unite ale Americii (SUA), locul de
unde a fost importata si la noi.

O alta lupta intre retaileri se da in
functie de zilele cu promotii. Daca unii au reduceri doar o zi, altii
au prelungit si in weekend sau chiar au ajuns la 7-10 zile de oferte.

Cea mai crancena batalie se da intre
promotiile anuntate de magazine, care promit reduceri si de peste
90%. Ce-i drept, cele mai mari oferte se regasesc la accesorii, insa
nu sunt de neglijat nici cele la televizoare, laptopuri, telefoane
sau electrocasnice.

Aproximativ 4,2 milioane de romani
si-au manifestat intentia de
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-it-c/de-black-friday-barbatii-sunt-mai-hotarati-sa-cumpere-decat-femeile-95960/]a
face cumparaturi cu ocazia Black Friday[/url], in contextul in care
aproximativ 7,4 milioane de romani cunosc semnificatia evenimentului,
se arata intr-un studiu Daedalus Millward Brown.


Cu ce “arme” se lupta magazinele

Daca retailerii traditionali
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-it-c/black-friday-la-flanco-reduceri-de-pana-la-5-000-lei-96060/]Flanco[/url]
si
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-it-c/altex-da-startul-reducerilor-de-black-friday-la-ora-07-00-96016/]Altex[/url]
au anuntat ca vor avea promotii timp de 3 zile, in weekendul 22-24
noiembrie, rivalul lor
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-it-c/black-friday-domo-extinde-campania-pe-7-zile-si-a-pregatit-stocuri-cat-pentru-3-luni-96049/]Domo[/url]
a marit perioada la 7 zile (22-28 noiembrie).

De asemenea, daca
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-it-c/black-friday-2013-e-boda-anunta-reduceri-de-80-la-accesorii-96001/]E-Boda[/url]
face discounturi pe 22 noiembrie,
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-it-c/black-friday-tine-10-zile-la-allview-96048/]Allview[/url]
desfasoara o campanie pe parculsul a 10 zile (22 noiembrie – 1
decembrie).

La Koyos.ro, promotiile de Black Friday
vor fi pe parcursul a 8 zile. Astfel, vor incepe pe 22 noiembrie si
vor continua pana pe 29 noiembrie 2013.

In cursa preturilor mici, in weekendul
22-24, anunta reduceri si
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-it-c/black-friday-2013-evomag-da-startul-reducerilor-la-00-00-96063/]evoMag[/url],
WatchShop, Toyz.ro,
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-it-c/f64-se-aliniaza-celorlalti-retaileri-si-lanseaza-black-friday-pe-22-noiembrie-95892/]F64[/url],
Azerty.ro.

Vineri, mai au discounturi si jucatori
precum
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-it-c/startul-marilor-reduceri-a-fost-furat-ce-retaileri-lanseaza-black-friday-cu-o-saptamana-mai-devreme-95831/]eMag[/url],
PcGarage, PcFun, Cel.ro, Koyos.ro, Oktal.ro, Azerty.ro,
Marketonline.ro, Maguay, Fashion Days, Dedeman, SilverZone.ro, Ford, dar si librariile Diverta si Elefant.ro.


De asemenea, Magazinultau.ro
organizeaza Black Friday in ambele zile “disputate”, adica si pe
22 si pe 29 noiembrie. Tot in aceste 2 zile ofera reduceri si TinaR, dar si agentia de turism Perfect Tour.

Pe 29 noiembrie anunta oferte special
retaileri precum
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-it-c/black-friday-okazii-ro-ofera-reduceri-de-pana-la-80-pe-29-noiembrie-96032/]Okazii.ro[/url],
FashionUp, AmaFashion si altii.

[b]Vanzari de 100 milioane de euro[/b]

Iulian Stanciu, CEO-ul eMag, estimeaza
ca vanzarile
electro-IT din acest an de Black Friday vor fi de c
irca
100 milioane de euro. Retailerii sa asteapta ca vanzarile din
aceasta zi sa echivaleze cu cele dintr-o luna normala sau chiar doua
luni.

eMag se asteapta sa aiba in ziua de
Black Friday circa 200.000 de comenzi intr-o singura zi si peste 4
milioane, poate 5 milioane, de vizite pe site, si vanzari de 98
milioane de lei.

„Ne asteptam ca anul acesta, de Black
Friday, sa avem 1 milion de vizitatori si vanzari de 85 de milioane
de lei”, a declarat recent Violeta Luca, CEO-ul Flanco.

Si Cel.ro asteapta vanzari de 3
milioane de euro, in timp ce Azerty.ro estimeaza vanzari de 8
milioane de lei. Totodata, Magazinultau.ro estimeaza
vanzari de 1 mil. lei de Black Friday.

Pentru
Black Friday 2013, PC Garage isi propune obiective importante de vanzari:
20.000 de comenzi, 5000 de tablete, 5000 de smartphone, 3000 de laptopuri si
vanzari de componente de 1 milion de euro.

[b]Ce
produse sunt la reduceri[/b]

Retailerul
electro-IT
Flanco
a pregatit pentru Black Friday 2013 re
duceri la toate
categoriile de produse electronice, electrocasnice si IT. Cea mai
mare reducere ajunge pana la 5.000 lei la televizoare. Astfel,
un telvizor Ultra HD (4k) va costa de Black Friday 17.999 lei, fata
de 22.999 lei.

Printre produsele
reduse de flanco: un smartphone va avea pretul de 299 lei, un LED TV,
cu diagonala de 60 cm va costa 499 lei, un laptop Lenovo cu memorie 4
giga – 1499 lei, iar o tableta de 7 inci 512 RAM si 4 GB stocare va
fi la pretul de 149 lei. De asemenea, o tableta Samsung Galaxy TAB2
de 7inci cu wi-fi, va fi la 499 lei, un telefon Samsung Galaxy S3 de
64 GB – 1499 lei, un ultrabook 4Gb DDR3, 500GB, Intel HD Graphics –
1999 lei, un Smart TV LED 3D Philips cu tehnologia ambilight – 2999
lei.

Din categoria electrocasnicelor mari si mici Flanco
aminteste: masina de spalat frontala, capacitate 5 kg si clasa A+ la
doar 599 de lei, frigider capacitate de 218 litri la 699 lei, aragaz
la 499 de lei si espressor DeLonghi la 349 lei.

Black Friday 2013 vine cu reduceri la
peste 12.500 de produse disponibile pe site-ul evoMag.
Clientii pot cumpara accesorii pentru computer incepand cu 6 lei,
aspiratoare, camere video HD sau multifunctionale cu 99 de lei,
mixere cu 75 de lei, laptopuri cu 949 de lei, smartphone-uri cu 329
de lei, tablete cu 199 de lei, aparate foto compacte cu 149 de lei,
camere foto DSLR cu 999 lei, televizoare Smart TV Full HD 3D cu 1.649
de lei.

evoMag va avea astfel reduceri la accesorii pentru PC
si telefoane de pana la 99%, la echipamente foto-video si
electrocasnice de pana la 60%, la tablete de pana la 50%, la
telefoane, televizoare si monitoare de pana la 40%, iar la laptopuri
de pana la 35%.

Magazinul online de ceasuri
WatchShop.ro ofera reduceri de pana la 90%.

Potrivit F64, in campania de
Black Friday vor intra toate categoriile de produse: incepand cu
DSLR-uri si accesorii precum obiective, genti, trepiede, carduri,
accesorii de studio, mirrorless, compacte. Vor exista reduceri pana
si la cursurile foto.

Cel mai mare discount la F64 este de
aproape 70% la un anumit brand de obiective, iar cel mai mic discout
este de 11%, la un produs nou si inovativ in gama sa. Si tabletele si
smartphone-urile au reduceri de pana la 35%.

Magazinul online de dispozitive mobile
QuickMobile a anuntat ca pregateste reduceri de pana la 99% la
90% din telefoanele, accesoriile, tabletele si serviciile din oferta.

Pe 22 noiembrie,
oferta speciala a
eMag
va cuprinde 250.000 de produse, acoperind categorii diverse: de la
IT, mobile, foto, produse de ingrijire personala si cosmetice, pana
la carti, jucarii,
Pet-Shop, produse pentru
casa si gradina.

In oferta Okazii.ro
vor fi incluse peste 130.000 de produse, cu reduceri de pana la 80%.
Categoriile de produse incluse in Black Friday sunt urmatoarele:
electronice; electrocasnice; telefoane mobile si smartphones;
fashion&beauty; auto&moto; casa si gradina; sport; carti
muzica, jocuri si universul copiilor.

Citeste si:

Retailerii
si curierii, pe ultima suta de metri inainte de Black Friday


Din
culisele agitate ale Black Friday: Cum se pregatesc curierii

Black
Friday: Pe 22 Noiembrie, retailul online
il
va depasi pe cel traditional

De
Black Friday, barbatii sunt mai hotarati sa cumpere decat femeile


Black
Friday 2013 si nativii digitali. De ce NU cumpara tinerii in aceasta
zi