- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Marjele mici din distributia IT&C i-au trimis pe americanii de la Azerty pe retail online

29 Aug, 00:01 • Redactia DailyBusiness
Compania romaneasca de retail si distributie IT&C Azerty, cu actionariat american, va renunta complet la activitatea de distributie anul viitor, din cauza micsorarii marjelor de profit pe o piata in evolutie rapida, a spus pentru DailyBusiness Catalin Mihailescu, manager al companiei.
Marjele mici din distributia IT&C i-au trimis pe americanii de la Azerty pe retail online

Compania se va reorienta pe business-ul de retail pe Internet.

Compania are un singur actionar, persoana juridica americana, a spus Mihailescu, neprecizand numele actionarului.

„Activam pe piata din Romania din 2001, in acea perioada domeniul de activitate fiind exclusiv distributia de produse IT&C pentru companii precum ProCA sau Romsoft. Incepand cu anul acesta, am inceput sa intram pe alta linie de afaceri, cea a retailului online si direct”, a spus Mihailescu.

Azerty a investit anul trecut aproximativ 500.000 de euro in mutarea intr-un sediu nou in Bucuresti, precum si in crearea portalului de pe care isi conduce vanzarile pe Internet. Azerty activeaza pe segmenul online din ianuarie 2007.

„Am decis sa renuntam la distributie deoarece dinamica preturilor pe aceasta piata este foarte mare, iar preturile de cele mai multe ori scad. Astfel, devine neprofitabil sa tinem stocuri mari cu produse ce au o marja de profit foarte redusa, in medie de 5-10%. Dupa o saptamana, daca nu vindem unele produse, iesim in pierdere”, a explicat Mihailescu, adaugand ca si cei mai mari distribuitori din tara, precum Flamingo sau K Tech Ultra Pro, ar putea sa inceapa sa aiba probleme.

Faptul ca preturile scad rapid si marja de profit este in general mica pe piata de IT&C explica si aparitia unui numar din ce in ce mai mare de site-uri pe aceasta nisa. In cazul acestora, stocurile sunt mai mici, deci riscul de a pierde mai redus, este de parere Mihailescu.

In prezent, compania investeste in angajarea de personal pentru noul magazin deschis in Bucuresti in zona Grozavesti, in perfectionarea site-ului, precum si intr-un sistem mai eficient de contabilitate.

Ca urmare a faptului ca Azerty va iesi de pe piata de distributie, in 2007 oficialii companiei estimeaza o cifra de afaceri in scadere fata de 2006.

In 2006, compania a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 1,13 mil. euro. Din cauza investitiilor si trecerii pe segmentul de vanzare directa, Azerty a inregistrat in 2006 o pierdere de circa 1.200 de euro, dupa ce in 2005 realizase un profit de aproximativ 19.000 euro.

Cel mai profitabil segment al afacerilor Azerty, anul acesta, este comercializarea de componente IT precum si sisteme asamblate la comanda.