- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Lifestyle

Un business care muta cerul instelat pe tavan se extinde in afara Romaniei prin francize

25 Sep, 00:01 • Redactia DailyBusiness
O companie romaneasca, proprietara unei tehnici de imprimare murala care poate transforma camera intr-un veritabil planetariu, unde mii de stele, luna, calea lactee, constelatii, meteoriti, nori de gaz cosmic sau chiar personaje de basm lumineaza pe tavan, vrea sa vanda anul viitor 45 de francize in Spania.
Un business care muta cerul instelat pe tavan se extinde in afara Romaniei prin francize

SpaceArt are deja trei francize in Italia, una in Austria si cinci in Spania, iar pe piata romaneasca detine 13 reprezentante deschise in orase mari din tara.

Compania planuieste sa vanda alte 45 de francize in Spania la inceputul lui 2008, astfel incat sa acopere toate regiunile acestei tari, dupa o campanie de comunicare bugetata la 30.000 euro.

Campania de comunicare SpaceArt va fi dimensionata atat pe atragerea francizatilor cat si pe atragerea de clienti finali ai produselor SpaceArt.

SpaceArt este o companie de decoratiuni interioare care foloseste o tehnica proprie de fotoimprimare murala permanenta. Imaginea este holografica si se realizeaza in cateva ore, preturile fiind de circa 22-23 euro pe metru patrat.

SpaceArt International a fost infiintata in 2005 de catre Alexandru Barbu, inventatorul acestei tehnici de fotoimprimare, care permite acoperirea suprafetelor si redarea exacta a aspectului cerului.

Taxa de franciza este de 10.000 de euro, contractul se incheie pe 1 an cu posibilitate de prelungire anuala, iar redeventele din partea fiecarei reprezentante sunt de 10% din vanzari.

„Pana la sfarsitul anului doresc sa acoper toate orasele si zonele importante din Romania, iar din 2008 voi incepe sa vizez pietele externe, incepand cu Spania”, a declarat, pentru DailyBusiness, Alexandru Barbu, inventatorul produselor si proprietarul companiei SpaceArt, adaugad ca marja de profit pentru aceste produse este de 500%.

Barbu a alocat un buget de promovarea a produselor si brandului SpaceArt de 30.000 euro in Spania, iar in Romania pana in prezent a investit 20.000 de euro pentru promovarea produsului prin flyere, bannere si cataloage speciale pentru reprezentantele companiei.

„Dupa Spania vom tinti si alte piete internationale, pentru inceput Italia si Austria, unde deja avem francize, si apoi si alte piete”, a explicat Barbu.

Pana in prezent, au fost realizate peste 500 de creatii SpaceArt prin cele 18 reprezentante ale companiei, iar cea mai scumpa a costat 1.800 euro.

Rezultate similare se pot obtine prin instalarea de sisteme din fibra optica, insa in acest caz costul unei lucrari poate ajunge la 5.000 de euro, spune Barbu. In cazul firmei sale, pretul unei lucrari variaza de obicei intre 300 si 500 de euro.