- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

\”Informatia e putere\”, dar le costa pe agentiile de publicitate sute de mii de euro anual

19 Aug, 00:01 • sergiu.mihalcea
Agentiile de publicitate au la fel de multa nevoie de studii de piata si de apartenenta la organizatiile de profil precum au de clienti sau angajati eficienti. Oficialii Leo Burnett si Ogilvy au explicat pentru DailyBusiness.ro de ce studii de piata are nevoie o agentie de publicitate pentru a fi competitiva, si cat costa acestea.
\Informatia e putere\, dar le costa pe agentiile de publicitate sute de mii de euro anual

Angajatii Leo Burnett Group au abonamente la principalele titluri de presa de specialitate, atat din Romania, cat si din strainatate. In abonamente grupul Leo Burnett investeste anual 15.000 euro, precum si alti aproximativ 10.000 euro in carti de specialitate.

Leo Burnett Group achizitioneaza numeroase studii de profil, insa face parte si din organizatiile BRAT (Biroul Roman de Audit al Tirajelor), IAA (International Advertising Association), UAPR (Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania), ARA (Asociatia pentru Radioaudienta), ARMA (Asociatia Romana pentru Masurarea Audientelor), ARMAD (Asociatia Romana de Marketing Direct).

De asemenea, companiile grupului Ogilvy sunt membre ale IAA, UAPR si membre ale asociatiilor profesionale ale industriei precum ARMA, CRPP , POPAI, IAB (Internet Advertising Bureau) , ARMAD.

„Anual, aproximativ 100.000 euro sunt directionati catre aceste organizatii / asociatii, dar si catre serviciile de monitorizare fara de care nu credem ca ne-am putea desfasura activitatea in cele mai bune conditii – de la Alfa Cont si pana la BRAT, de la IAA si pana la ARMA, ARA sau Mediafax”, au explicat oficialii Leo Burnett.

„Grupul Ogilvy achizitioneaza anual studii precum Payroll Benchmarking Report realizat de PWC, Businss Romanian Monitoring, studiul BRAT si SATI, precum si rapoartele Infosys si Media Watch si estimam ca suma investita anual in toate aceste studii si apartenenta la organizatiile de profil se situeaza undeva in jurul a 150.000 de euro”, a explicat Mirel Plesca, financial director al Ogilvy Group.

[quote=Leo Burnett Group]Ca un grup de comunicare sa functioneze fara studii de audienta, de exemplu, sau studii de consum, este ca si cum ai pune un croitor sa-ti faca un costum fara sa aiba acces la material sau fara sa-l lasi sa-ti ia masura[/quote]
„Instrumentele de masurare sunt foarte bine venite pe orice ramura a comunicarii, iar in prezent, din aceasta perspectiva, credem ca OOH-ul si Internetul sunt mediile care „sufera” cel mai tare”, sunt de parere oficialii Leo.

Plesca crede ca este necesara existenta unui studiu care sa raporteze cheltuielile de media in preturi nete si nu la rate-card.

Agentiile constiincioase fac parte din cele mai importante organizatii de profil

Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT) a fost constituit in februarie 1998, de catre 33 de membri fondatori. In cadrul sedintei de constituire a fost aprobat statutul organizatiei si a fost ales Consiliul de Administratie. Membrii consiliului reflecta diferitele segmente ale industriei de publicitate. Ca urmare a transparentei totale a politicii BRAT, pana in decembrie 2003 numarul membrilor a crescut la 106.

Initiativa formarii unui birou de audit al tirajelor in Romania apartine celor mai importanti membri ai industriei de presa scrisa si de publicitate, printr-un proiect demarat in iunie 1997 de fundatia americana Freedom House. Prima intalnire de anvergura a institutiilor romanesti interesate de infiintarea unui birou roman de audit al tirajelor a avut loc in noiembrie 1997.

Printre agentiile de publicitate membre BRAT se numara B.V. McCann Advertising, Carat Romania, Imager The Image Creator, Initiative Media Romania sau MediaCom Romania. Printre regiile de publicitate membre BRAT se numara AdEvolution, ARBOinteractive, ARBOmedia.net, Clir Media Group, Netbridge Investments, Splendid Media, Splendid Media Interactive.

Printre membrii SATI se regasesc agentiile de publicitate MindShare Media, Odyssey Communication, Omnicom Media Group, Optimedia, Starcom Mediavest Group.

Printre membrii Departamentului pentru Studii de Audienta (DSA) se numara agentiile Optimedia, Starcom Mediavest Group, Team Advertising, Tempo Advertising, Velvet Media sau regiile de publicitate ARBOmedia.net, Clir Media Group si Splendid Media sunt si ele membri ai DSA.

International Advertising Association (IAA) este un parteneriat strategic care apara interesele comune ale tuturor disciplinelor din intregul spectru al comunicarilor de marketing – de la agentii de publicitate pana la companii mass-media, agentii si firme de marketing direct, cat si ale practicantilor individuali.

Printre membrii IAA din Romania se afla agentii precum Starlink Media, StentorPR, TBWAMerlin Advertising SRL, Team Advertising (Young & Rubicam), Tempo Advertising sau United Media Services.

Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR), fondata in 2000, este o organizatie profesionala care urmareste apararea intereselor agentiilor de publicitate, sustinerea proiectelor relevante pentru industrie si ridicarea standardelor profesionale.

Printre membrii UAPR se numara Saatchi & Saatchi, Tempo Advertising, Leo Burnett &Target, McCann Erickson, Lowe & Partners sau Ogilvy & Mather.

Asociatia Romana pentru Masurarea Audientelor (ARMA), infiintata in 2001, are trei categorii de membri: statii de televiziune, clienti de publicitate si agentii de publicitate si media. Printre membrii asociatiei sunt National Geographic Channel, National TV Prima TV, FCB Bucharest, Media Mall, Vodadone sau Coca-Cola.

Asociatia Romana de Marketing Direct are membri precum Mercury Promotions, Ogilvy One sau Proximity.

Asociatia pentru Radio Audienta (ARA) a fost constituita cu scopul de a reprezenta interese comune ale fondatorilor – societati de radiodifuziune, agentii de publicitate si agentii de media – in cadrul procesului de masurare a audientei si a cotelor de piata a posturilor de radio. Printre membrii ARA se numara Zenith Media, BV McCann Erickson, Initiative Media sau Optimedia.

Alte agentii, precum McCann Erickson, Graffiti BBDO sau Tempo Advertising nu au facut comentarii pentru acest articol.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
România primește sprijin pentru aderarea la OCDE. Bolojan anunță acorduri strategice cu Ungaria și Austria
România primește sprijin pentru aderarea la OCDE. Bolojan anunță acorduri strategice cu Ungaria și ...
LIVE Bolojan susține vineri o conferință de presă. Raportul privind criza apei, moțiunea de cenzură și sesizarea ÎCCJ la CCR
LIVE Bolojan susține vineri o conferință de presă. Raportul privind criza apei, moțiunea de cenzură ...
Allianz-Țiriac preia Campion Broker și își extinde rețeaua de distribuție la nivel național
Allianz-Țiriac preia Campion Broker și își extinde rețeaua de distribuție la nivel național
ICCJ sesizează CCR privind legea pensiilor magistraților. Modificările, puse sub semnul întrebării
ICCJ sesizează CCR privind legea pensiilor magistraților. Modificările, puse sub semnul întrebării
Raportul Corpului de control despre criza apei de la Paltinu, discutat în ședința de Guvern
Raportul Corpului de control despre criza apei de la Paltinu, discutat în ședința de Guvern
Moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Bolojan a fost depusă la Parlament: „Un cadou” pentru Grindeanu
Moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Bolojan a fost depusă la Parlament: „Un cadou” pentru ...
Al patrulea sondaj pentru alegerile din Capitală. Băluță și Ciucu, la aproape egalitate
Al patrulea sondaj pentru alegerile din Capitală. Băluță și Ciucu, la aproape egalitate
De ce tot mai mulți medici recomandă RMN pentru evaluarea completă a pacienților
De ce tot mai mulți medici recomandă RMN pentru evaluarea completă a pacienților
Val de sesizări pentru scurgeri de gaze în București. Locatarii stau săptămâni fără alimentare după explozia din Rahova
Val de sesizări pentru scurgeri de gaze în București. Locatarii stau săptămâni fără alimentare ...
Horoscop 6 decembrie. Luna în Rac aduce tensiuni în relații și provocări emoționale pentru majoritatea zodiilor
Horoscop 6 decembrie. Luna în Rac aduce tensiuni în relații și provocări emoționale pentru majoritatea ...
Bruxelles, în tensiune maximă. Europa decide cum finanțează Ucraina și cum își protejează propriul viitor
Bruxelles, în tensiune maximă. Europa decide cum finanțează Ucraina și cum își protejează propriul ...
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile publice
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile ...
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă de specialiști
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă ...
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...