- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Cati bani a atras online-ul in septembrie? BRAT zice 8,5 mil. euro la rate card

06 Oct, 12:33 • Redactia DailyBusiness
Investitiile in publicitatea online au fost  in luna septembrie 2011 de 8,5 milioane euro, suma fiind estimata utilizand tarifele la rate card practicate de site-urile incluse in studiul de Monitorizare a Investitiilor in Publicitatea Online (MIPO), desfasurat de BRAT.
Cati bani a atras online-ul in septembrie? BRAT zice 8,5 mil. euro la rate card

Suma consemnata de BRAT(Biroul Roman de Audit al Tirajelor) pentru o singura luna este surprinzatoare in conditiile in care miercuri, IAB Romania anunta ca in primele sase luni ale anului volumul pietei de publicitate online a atins cifra de 43,7 milioane de lei, echivalentul a peste 10 milioane de euro, respectiv o medie de 1,67 milioane de euro pe luna.

In plus, cifra calculata de IAB a rezultat din investitiile facute in aproximativ 1.400 de site-uri romanesti, pe cand pentru luna septembrie 2011, BRAT a monitorizat un numar de peste 1.000 de site-uri, “reprezentative pentru mediul online din Romania”.

Astfel, potrivit BRAT, Libertatea.ro, Realitatea.net si Cancan.ro sunt cele 3 websiteuri care au depasit o jumatate de milion de euro (ratecard) din publicitate in luna septembrie 2011.

In topul siteurilor pentru luna septembrie 2011 se mai gasesc si adevarul.ro, gsp.ro, hi5.com, evz.ro, antena3.ro, sport.ro, click.ro.

Din acestea, un numar de 250 de siteuri beneficiaza si de rezultate de trafic si audienta masurate prin intermediul SATI. Siteurile ce beneficiaza si de rezultate SATI au atras in luna septembrie 92,5% din totalul investitiilor in domeniul online.

Suma reprezinta publicitatea de tip display, publicitate standard si bartere, fara sa includa auto promovarea sau promovarea in cross a site-urilor.

Sectorul auto a beneficiat de cele mai mari sume investite in publicitatea din mediul online, aproximativ 12% din totalul investitiilor.

De asemenea, datele BRAT mai arata ca in topul produselor sau serviciilor promovate se claseaza:
•magazinele si distribuitorii de electrocasnice (11%),
•serviciile de comunicatii (10%),
•serviciile bancare (6%),
•siteurile web affiliate unor servicii online (6%).

Clientii care au investit cele mai mai mari sume in publicitate sunt Altex, Orange, Procter&Gamble, Visa, Domo, Ford Romania.

Primele 10 marci pentru care s-au cheltuit in luna septembrie 2011 cele mai mari sume in publicitatea online sunt Altex, Orange, Visa, Domo, Ford, Koyos, Fundeal.ro, Renault, Proiect Rosia Montana, BDT Motors.