- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Anglia se lauda ca Dracula e stramos al familiei regale. Noi de ce ne ferim de legenda lui Tepes?

08 Jul, 15:29 • Redactia DailyBusiness
Stirea ca Dracula este printre celebritatile aflate in genealogia odraslei regale a printului William si a ducesei Catherine din Marea Britanie a facut inconjurul lumii. Daca Marea Britanie se lauda ca Dracula este printre stramosii unui membru al Casei Regale, Romania de ce s-ar feri de legenda din jurul lui Vlad Tepes?
Anglia se lauda ca Dracula e stramos al familiei regale. Noi de ce ne ferim de legenda lui Tepes?


Orice mentionare a
denumirii Dracula ar trebui sa faca trimitere direct spre Romania
daca ne-am asuma fara oprelisti apartenenta acestei legende la tara
noastra, in opinia lui Dan Matei Agathon, presedintele Federatiei
Patronatelor din Turism si Servicii (FPTS).

Celelalte celebritati
pomenite de expertii in genealogie ca fiind printre stramosii
familiei regale britanice nu sunt ascunse de tarile lor de origine ca
si cum ar fi o pata de rusine in istoria lor. Dimpotriva, sunt
prezentate ca personalitati in jurul carora se construiesc muzee,
circuite si o adevarata industrie turistica. Cu atat mai mult legenda
din jurul personajului istoric al lui Vlad Tepes este propice
construirii unei adevarate industrii turistice de care Romania are
atata nevoie, precizeaza Agathon.


Tabloul lui Dracula apare
in mod regulat si insistent in presa internationala din cele mai
diferite motive: de la noi productii cinematografice, la legaturi cu
familii regale.


Totul trece pe langa
noi ca si cum am avea atatea legende de notorietate mondiala incat ne
permitem sa mai ratacim cate una din lipsa de locuri. Este timpul sa
sesizam aceasta oportunitate si sa o folosim in toate modurile
posibile pentru atragerea de turisti straini, aceiasi care citesc in
fiecare zi in presa din tarile unde traiesc despre fantastica bogatie
de legende din jurul lui Dracula”, atentioneaza reprezentantul
FPTR.

„Desi n-a fost
finalizat ca un brand, Dracula s-a intiparit in mintea strainilor
mult mai mult decat un brand greu platit
„, a declarat recent
Maria Grapini, ministrul delegat pentru IMM si Turism.

Brandul turistic al
Romaniei, care are ca element vizual frunza, desi a fost achizitionat
cu multi bani, nu si-a atins scopul si nu a devenit cunoscut in lume.

E un bun
cumparat, nu-l putem arunca la cos, dar cu banii pe care ii mai avem
acum pe promovare sa facem branduri subsectoriale”, a precizat
Grapini.

Universal Pictures a
anuntat de curand demararea filmarilor la o mare productie
cinematografica “
Dracula”, dar nu in
Romania, ci in Irlanda de Nord. 

Citeste si
Sase judete din
Transilvania ar putea dezvolta un proiect regional denumit „Dracula”


Cum vrea Grapini sa
atraga turisti straini: Legende romanesti, Delta Dunarii si izvoarele
termale