- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Agentiile de turism din Romania vor incasa taxa de consultanta

29 Jun, 16:41 • Redactia DailyBusiness
Taxa pentru consultanta va fi introdusa de agentiile de turism din Romania in urmatorii 2-3 ani, aceasta existand deja in Europa si SUA, a declarat Traian Badulescu, purtatorul de cuvant ANAT.
Agentiile de turism din Romania vor incasa taxa de consultanta

„Aceasta taxa este normala, pentru ca un avocat sau un notar percepe taxa de consultanta. Or, un agent de turism face acelasi lucru: ofera clientului informatii despre hoteluri, statiuni si care sunt cele mai bune oferte”, a explicat Traian Badulescu, citat de NewsIn .

Cel mai mare provider din lume de tehnologie si solutii pentru industria de turism si calatorii, Amadeus, sfatuieste agentiile de turism si de voiaj sa introduca taxe pentru consultanta, in conditiile in care veniturile din comisioane tind spre zero.

Raportul Amadeus arata ca, datorita acestei taxe, pietele cu cel mai mare succes si-au majorat veniturile, chiar si in conditiile in care comisioanele au scazut.

Agentiile de turism care au adoptat modelul taxeaza clientul pentru serviciile oferite in loc sa incaseze comision, in acest sens, Scandinavia si SUA fiind foarte avansate.

El a mai spus ca nu exista deocamdata o procedura de aplicare a acestei taxe, insa ea ar putea fi perceputa doar in cazul in care clientul cumpara un sejur sau un bilet de avion, costul ei urmand sa fie introdus in valoarea pachetului.

Amadeus este partenerul de tehnologie ales al furnizorilor, vanzatorilor si cumparatorilor din industria turistica. Compania ofera distributie, IT si solutii point-of sale pentru a-si ajuta clientii sa se adapteze, sa se dezvolte si sa aiba succes in dinamica evolutiei industriei turistice.

Grupurile de clienti includ furnizori de calatorii (linii aeriene, hoteluri, companii de inchiriere de automobile, companii de cai ferate, linii de feribot, linii de croaziera, companii de asigurari si turoperatori), vanzatori (agentii de turism) si clienti (corporatii si persoane fizice). Solutiile sunt grupate in patru categorii – Distributie &Continut, Vanzari & Comert on-line, Business Management & Servicii, Consultanta.

Amadeus are sedii in Madrid (sediul corporatiei si operatiuni marketing), Nisa (dezvoltare) si Erding (Operatiuni – centrul de procesare a datelor) si birouri regionale in Miami, Buenos Aires, Bangkok. La nivelul pietei, Amadeus realizeaza operatiuni cu clienti din 76 de tari, acoperind peste 215 piete.

Compania este detinuta de WAM Acquisition, ai carei actionari sunt BC Partners, Cinven, Air France, Iberia si Lufthansa. Amadeus are peste 7600 de angajati la nivel mondial, reprezentand 95 de nationalitati. In 2006, veniturile Amadeus au fost de 2.683 milioane euro.