- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Air France intra in cursa pentru oferirea de telefonie mobila la bordul avioanelor

20 Apr, 14:46 • Redactia DailyBusiness
Linia aeriana Air France va incepe sa testeze din aceasta vara un serviciu de telefonie mobila care sa permita pasagerilor sa trimita SMS-uri, email-uri si sa telefoneze in timpul zborurilor, potrivit oficialilor companiei.
Air France intra in cursa pentru oferirea de telefonie mobila la bordul avioanelor

Testarea serviciului va dura 6 luni si va incepe din iulie anul acesta, relateaza presa internationala.

Linia aeriana ar fi trebuit sa lanseze serviciul luna trecuta, dar a amanat testarea serviciului pana in perioada verii ca urmare a intarzierilor legate de certificarea echipamentelor de bord necesare serviciului.

Air France va instala sistemul, pentru inceput, doar pe o aeronava Airbus A318 cu un singur culoar de trecere, unul dintre cele mai mici avioane ale flotei.

Pentru primele trei luni, pasagerii vor putea folosi serviciul pentru a trimite sms-uri sau email-uri cu ajutorul tehnologiei BlackBerry. In cea de-a doua jumatate a a perioadei de testare, pasagerii vor putea sa foloseasca si serviciile de voce, fiind prima ocazie in care pasagerii unei linii aeriene vor putea sa telefoneze folosind propriul telefon mobil.

Oficialii Air France au declarat ca la sfarsitul fiecarui zbor inclus in programul de teste pasagerii vor completa chestionare, ca astfel compania sa primeasca feedback in ceea ce priveste serviciul.

„La sfarsitul celor sase luni, vom lua o decizie in ceea ce priveste intreaga flota”, a declarat o purtatoare de cuvant a Air France.

Intarzierile legate de certificare au afectat planurile liniei aeriene britanice BMI de a testa serviciul la sfarsitul anului trecut.

„Inca intentionam sa introducem serviciul, dar nu avem o data exacta pentru asta, probabil se va intampla candva anul acesta”, a declarat un purtator de cuvant al BMI.

Ryanair, cea mai mare linie low-cost europeana, ar fi trebuit de asemenea sa introduca serviciul in aceasta vara, insa echipamentul necesar pentru utilizarea telefoanelor mobile si a internetului vor fi instalate de abia in cel de-al treilea trimestru al acestui an.

„Planuim sa lansam serviciul pana la sfarsitul anului”, a declarat o purtatoare de cuvant al Ryanair.

Tehnologia utilizata de serviciul de telefonie mobila in timpul zborului a fost dezvoltata de OnAir, o alianta intre Airbus si Sita, o companie de infrastructura IT pentru liniile aeriene.

Tehnologia consta intr-un amplificator, care va fi amplasat pe bordul aeronavei Airbus si va prelua semnalele telefoanelor mobile printr-un cablu „antena”, care va fi intins de-a lungul aeronavei. Semnalul este transmis unui satelit, care il directioneaza spre retelele clasice de la sol.

Serviciul de telefonie mobila va costa in faza initiala intre 2,30 si 2,50 dolari pe minutul de convorbire, preturile pentru sms-uri si email-uri nefiind inca anuntate.

Oficialii OnAir au declarat ca certificarea tehnologiei va fi finalizata in luna mai sau iunie.