- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Anastasiu: S-ar putea ca destinatiile de iarna din Bulgaria sa fie surpriza acestui an

24 Sep, 00:01 • elena.olteanu
Dragos Anastasiu, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT), si proprietarul agentiei de turism Eurolines, a estimat pentru DailyBusiness.ro ce destinatii vor fi in topul preferintelor romanilor in sezonul de iarna si de ce creste cu peste 20% pe an turismul din Romania.
Anastasiu: S-ar putea ca destinatiile de iarna din Bulgaria sa fie surpriza acestui an

DailyBusiness

: Ce destinatii interne considerati ca vor fi in top in sezonul de iarna?
Dragos Anastasiu: In sezonul de iarna probabil ca tot Bran-Moeciu, Valea Prahovei vor fi destinatii interne de top si sper ca din ce in ce mai multi turisti vor alege sa-si petreaca vacanta in zonele culturale – Maramures si Moldova.

DB: Vor inregistra cresteri fata de anul trecut aceste destinatii?
DA: Cred ca suntem inca intr-o perioada de crestere, insa nu pot da un procent momentan.

DB: Care ar fi motivul acestei cresteri pe destinatiile mentionate si in general a turismului intern, in conditiile in care de obicei oamenii se plang de raportul calitate-pret din Romania?
DA: Turistii romani aloca din ce in ce mai multi bani pentru a se simti bine in timpul lor liber, iar in Romania din ce in ce mai multe unitati de cazare isi cresc calitatea serviciilor. Aceste lucruri favorizeaza cresterea turismului intern. In prezent doar in sudul litoralului mai sunt probleme cu serviciile, dar si acolo lucrurile incep sa se imbunatateasca.

DB:Care vor fi destinatiile externe in topul preferintelor romanilor in sezonul de iarna?
DA: Cu siguranta, Austria va ramane destinatia preferata pentru schi, iar in ceea ce priveste destinatiile calde, se va merge pe Egipt, Tunisia, poate chiar Turcia. Romanii aleg predominant in sezonul rece destinatii de ski, dar si destinatiile calde au publicul lor.

DB: Fata de anul trecut, cum va evolua numarul turistilor care pleaca in Austria?
DA: Anul trecut a fost o explozie pe Austria, numarul turistilor romani crescand cu 30-40%. Si anul acesta va creste, insa probabil nu cu marja de anul trecut.

DB: Care sunt principalele modificari ale cererii pe un orizont, sa zicem, al ultimilor 3 ani?
DA: Acum trei ani, iarna, cred ca tot Austria era in top in sezonul de iarna, insa la un cu totul alt nivel. De la an la an tot mai multi romani merg in Austria. Sunt si alte destinatii de schi, insa ceva mai scumpe pentru buzunarele romanilor, cum este Italia sau Franta. Anul trecut, destinatii de iarna din Bulgaria au fost descoperite de romani, asa ca anul acesta s-ar putea sa avem o surpriza in ceea ce priveste aceasta destinatie.

DB: Cam cat aloca turistul roman pentru o vacanta in Austria?
DA: Cu 500 de euro pe saptamana, poti petrece o vacanta civilizata in anumite perioade ale sezonului de iarna, in Austria.

DB: Cum estimati ca vor evolua tarifele pe destinatiile interne in aceasta iarna?
DA: Nu pot face o estimare pentru ca difera de la destinatie la destinatie, de la unitate de cazare, la alta si de la un moment la altul. Anul trecut au crescut cu circa 5-10%.

DB: Considerati ca agentiile de turism vor inregistra cresteri mai mici pe fondul crizei companiilor aeriene ca urmare a cresterii pretului combustibilului?
DA: Cresterea preturilor s-ar putea sa influenteze decizia romanilor de a pleca in strainatate. Pana acum am avut cresteri mari pe piata romaneasca de turism, de 15-20%, majorari care nu se pot mentine pe termen lung, pentru ca piata se va maturiza. De exemplu in Germania, cresterile sunt de 2-3% anual, pentru ca este o o piata stabila.

DB: Ce cifra de afaceri estimati pentru anul 2008, in comparatie cu 2007, pentru grupul Eurolines?
DA: Pentru anul 2008 estimam o cifra de afaceri de 39 milioane euro, ceea ce reprezinta o crestere cu 20% fata de 2007.

DB Anterior ati declarat ca doriti sa intrati in industria hoteliera. Cate hoteluri vizati sa deschideti?
DA: Prin atragerea in acest an in actionariatul grupului Eurolines a firmei Mistral Voyages, suntem deja prezenti in industria hoteliera. In acest moment avem prin intermediul acestei firme in constructie un hotel in Moeciu.

DB: Din grupul Eurolines face parte si firma Tal Aviation, care este reprezentant de vanzari pentru 3 companii aeriene in Romania. Tal Aviation va vinde bilete si pentru alte linii aeriene?
DA: Tal Aviation este reprezentantul Gulf Air, Aer Lingus si Star Peru in Romania. Speram ca in luna octombrie 2008 sa se finalizeze contractul cu cea de a patra companie aeriana pe care firma Tal Aviation o va reprezenta in Romania, insa nu pot da niciun nume inca.

DB: Care este bugetul de investitii al grupului Eurolines pentru intreg anul 2008 si ce estimati pentru 2009?
DA: Pentru anul 2008, prin bugetul de venituri si cheltuieli au fost planificate investitii in valoare de 7,7 milioane euro, care sunt constituite din investitii pentru deschiderea de noi agentii, achizitionarea de autocare, investitii in achizitionarea si dezvoltarea de produse software pentru imbunatatirea si eficientizarea activitatilor de vanzare in agentiile Eurolines. Pentru anul 2009 avem in vedere o crestere cu 5% a investitiilor.