- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Apetitul romanilor pentru turismul de week-end dinamizeaza si afacerile hotelierilor bulgari

02 Aug, 13:34 • Redactia DailyBusiness
Numarul turistilor romani care merg pe litoralul bulgaresc la final de saptamana este in crestere, doar in hotelurile companiei Sol Melia fiind inregistrata o crestere de 11% in acest sens, au anuntat oficialii companiei.
Apetitul romanilor pentru turismul de week-end dinamizeaza si afacerile hotelierilor bulgari

Portofoliul de hoteluri ai companiei Sol Melia cumuleaza 2.000 de camere.

„Melia Grand Hermitage, care este cel mai mare hotel din statiunea Nisipurile de Aur, a inregistrat in acest an o crestere de 15 % a numarului de turisti romani care vin la sfarsit de saptamana, comparativ cu 2009 si, respectiv, o crestere de 27% fata de anul 2008”, a precizat Antonio Arnedo, general manager al hotelului.

„Motivele acestor cresteri sunt multiple: pentru turistii care locuiesc in Sudul Romaniei, inclusiv Bucuresti, distanta este comparabila cu cea pe care trebuie sa o parcurga pana la litoralul romanesc, iar drumul pana la Varna nu este deloc aglomerat. In plus, foarte des, preturile practicate de hoteluri pentru weekend-uri nu sunt mai mari decat cele aferente vacantelor de sapte zile sau mai mult”, a explicat Maria Shishkova, directoarea de vanzari a Sol Melia.

De exemplu, in luna iulie, hotelul de 5 stele Melia Grand Hermitage a practicat preturi cuprinse intre 77 si 108 euro/ zi per persoana in regim „all inclusive” si, respectiv, intre 47 si 78 euro/ zi per persoana pentru cazare si mic dejun, indiferent de numarul de zile achizitionate de tursti.

Statiunile Nessebar si Obzor au inregistrat la randul lor o crestere a numarului de turisti romani care vin sa isi petreaca weekend-urile. „Numarul turistilor romani care isi petrec weekend-urile in hotelurile noastre de 4 stele din Nessebar a crescut in acest an cu 12% fata de anul trecut, in timp ce la Sol Nessebar Palace (hotel de 5 stele) am avut cu 28 % mai multi turisti romani care au venit in 2010 pentru a-si petrece sfarsitul de saptamana, comparativ cu anul precedent”, a precizat Lubo Lipchev, general manager Sol Nessebar Resort.

„In ceea ce priveste facilitatile noastre de vacanta din Obzor, in acest an in week-end-uri numarul turistilor romani a crescut deja cu 25 % fata de 2009”, a adaugat Ivan Donev, general manager al Sol Luna Bay.

Desi in crestere in ultimii ani, turismul de weekend are o pondere redusa in totalul vacantelor achizitionate in hotelurile de pe litoralul bulgaresc. „Din totalul vacantelor achizitionate de turistii romani, numai 20 % au o durata de doar 2- 3 zile; majoritatea biletelor de vacanta au o perioada de 7 zile. Turismul de weekend nu este un segment pe care sa ne bazam afacerile, dar il incurajam intrucat contribuie la cresterea gradului de ocupare al camerelor”, completeaza Maria Shishkova.