- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Autorii ultimei campanii de promovare a Romaniei vor fi dati in judecata

09 Jul, 14:04 • Redactia DailyBusiness
Ministerul IMM-urilor, Comertului, Turismului si Profesiilor Liberale (MIMMCTPL) va actiona in judecata firmele care au facut spoturile de promovare a Romaniei in strainatate, a declarat luni, secretarul de stat pentru turism, Lucia Morariu.
Autorii ultimei campanii de promovare a Romaniei vor fi dati in judecata

„Am luat legatura cu Comisia Juridica a Ministerului pentru a actiona in judecata firmele care au facut spoturile de promovare a Romaniei in strainatate, pentru a recupera sumele de bani care au fost cheltuite”, a declarat Morariu, citata de NewsIn.

Secretarul de stat pentru turism va propune formarea unei comisii media externa pentru a vizualiza clipurile si pentru a decide daca acestea mai au valoarea necesara pentru a fi folosite in continuare.

Departamentului de Control al Guvernului (DCG), condus de secretarul de stat Emanoil Negut, a efectuat, in iunie, la Ministerul pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale (MIMMCTPL), care a preluat atributiile fostei Autoritati Nationale pentru Turism (ANT), cercetari cu privire la modul in care a fost fundamentata si organizata procedura de achizitie, incheierea si derularea contractului cu societatea SM Art Advertising SRL, desemnata sa realizeze clipurile publicitare de promovare a Romaniei.

Departamentul a trimis la DNA raportul privind clipurile publicitare de promovare a Romaniei in care cinci angajati ai fostei Agentii Nationale pentru Turism sunt acuzati de incalcare a legii achizitiilor publice.

Fostul vicepresedinte al Agenteiei Nationale pe Turism (ANT), Livia Sima, fostul presedinte, Liviu Marian, directorul de promovare internationala Carmen Moraru, functie preluata ulterior de Carmen Motorga, Octavian Arsene si membrii Comisiei de Evaluare Tehnnica sunt principalii vinovati pentru cheltuirea a aproape patru milioane de euro din banii publici, potrivit raportului DCG.

ANT a contractat un contract de promovare externa a Romaniei, unul de promovare interna si realizarea unui catalog de promovare a cimitirului vesel Sapanta.

ANT nu dispunea de personal cu pregatirea si experienta necesare evaluarii criteriilor tehnice ale ofertelor, dar nici nu a cooptat in cadrul comisiei de evaluare si experti externi, asa cum prevede legea.

Conform contractului, 30% din suma trebuia achitata de ANT la semnare, urmand ca restul, de 70% sa achite in momentul predarii materialelor.