Turism

Avem de invatat de la ei: Ce ingrediente folosesc nemtii pentru a-si promova turismul

23 Nov, 00:07 • karina.popescu
Dupa ce au analizat trendurile de calatorie la nivel mondial timp de 10 ani, nemtii si-au facut un plan pe termen lung pentru a atrage cat mai multi turisti. In fiecare an, ei pun accent pe noi teme. Spre exemplu, in 2013 s-a "invartit" in jurul aniversarii a 200 de ani de la prima carte a fratilor Grimm. Vezi ce te asteapta in 2014 si 2015.
Avem de invatat de la ei: Ce ingrediente folosesc nemtii pentru a-si promova turismul

Organizatia Germana pentru Turism (DZT) promoveaza o
imagine cu multe fatete ale Germaniei la nivel mondial. Accentul se
pune pe city breaks si pe turismul bazat pe natura ca fiind cele doua
pietre de temelie ale succesului pentru piata turistica a acestei
tari.


Promovarea Germaniei
ca destinatie turistica este concentrata in jurul a doua
megatendinte, cultura si sanatate. Folosind cele doua linii
principale de produse – City Breaks/Evenimente si Sanatate &
Fitness Concediu – DZT a dezvoltat un marketing de succes pentru
aceasta destinatie inca de la inceputul acestui deceniu. Domenii
cheie ale liniei de produse culturale include orase, evenimente,
UNESCO, muzee, mancare si bautura. Pe partea de agrement se regasesc
rezervatii naturale, parcuri nationale si rute pitoresti.


Iata care sunt
temele gandite pentru a atrage turisti in urmatorii doi ani.

[img=4482]Orasul Bamberg[/img][b]Siturile
patrimoniului mondial UNESCO[/b]

Din totalul de 962
situri UNESCO la nivel mondial, aproape jumatate sunt in Europa, iar
38 dintre ele se afla in Germania. In 2014, patrimoniul cultural
mondial va fi centrul atentiei unei campanii a DZT care va
mediatiza siturile sub sloganul „Patrimoniul cultural mondial
UNESCO – turism cultural si natural durabil”.




„Fiind o marca
importanta de calitate, eticheta patrimoniului mondial cultural
UNESCO este un punct de vanzare important pentru turismul cultural
din strainatate. Pentru 34% dintre turistii veniti in Germania pentru
cultura, eticheta UNESCO reprezinta un stimulent de a calatori”,
explica Petra Hedorfer, presedinte al Consiliului de Administratie in
cadrul DZT. 


Ca parte a
activitatii sale de marketing si vanzare, DZT colaboreaza strans cu
organizatia internationala. De exemplu, bisericile, manastirile si palatele,
parcurile, ansamblurile oraselor istorice, monumentele industriale si
peisajele naturale inregistrate ca facand parte din patrimonial
mondial UNESCO din Germania sunt intens promovate in 12 limbi diferite pe pagina de web www.germany.travel/unesco.

[img=4483][/img][b]25 de ani de la caderea zidului
Berlinului[/b]

1990 va fi
intotdeauna un an definitoriu in istoria Germaniei: atunci RFG si RDG s-au reunificat. In 2014 si 2015, promotorii turismului vor pune accent pe
aniversarea a 25 de ani de la caderea zidului Berlinului si
reunificarea Germaniei, exploatand potentialul ocaziei istorice de a
atrage turisti.


La inceputul anului
2014, DZT va lansa oficial campania, care se va desfasura pe o
perioada de doi ani in strainatate. Tema este promovata la nivel
international prin intermediul diferitelor canale de marketing si
vanzari sub sloganul „25 de perspective ale Destinatiei de
Vacanta Germania”. Campania subliniaza gama larga de posibilitati
de vizitare in toate colturile Germaniei: de la repere iconice, la
scena culturala variata si pana la peisajele naturale diverse. Este
prevazut ca activitatile de marketing sa continue si in anul 2015.

[img=4477]Parcul Natural Berchtesgaden[/img][b]Experiente in aer liber[/b]

Potrivit unui studiu
realizat de IPK International in 2010, aproximativ 20% din persoanele
chestionate considera sustenabilitatea ca unul dintre primele trei
considerente atunci cand aleg o destinatie de vacanta. Cu cele 14
parcuri nationale, 16 de rezervatii ale biosferei si 104 rezervatii
naturale, Germania ofera vizitatorilor o gama larga de experiente in
aer liber.


In cadrul sectorului
turismului in natura, calatorii pot alege dintr-un spectru larg de
produse. Aceasta tema va fi exploatata anul viitor cu o initiativa care va
pozitiona Germania ca o destinatie durabila in intreaga lume. Aceasta
include o strategie de comunicare, care va fi utilizata pe plan
international, si dezvoltarea de produse profesionale pentru turismul
durabil in Germania.

[img=4478]Konstanz[/img][b]Evul Mediu adus la viata[/b]

Conciliul de la
Konstanz a modelat in mod semnificativ cursul istoriei europene si
este considerat a fi cea mai mare reuniune de figuri religioase,
politicieni si oameni de stiinta in Evul Mediu. Intre anii 1414 si
1418, delegati si reprezentanti s-au adunat in Konstanz pentru a
discuta despre viitorul bisericii si pentru alegerea unui
nou Papa.

In 2014, regiunea
din jurul lacului Konstanz va conduce festivitatile pentru a 600-a
aniversare a acestui eveniment istoric, promovat ca „Aniversarea
a 600 de ani de la Conciliul din Konstanz”. DZT include in
actiunile sale de PR si activitatile in presa pentru introducerea
temei pe pietele tinta relevante, sub sloganul „Evul Mediu adus
la viata”.


[img=4476][/img][b]300 de ani de la nasterea lui C.P.E.
Bach[/b]

Nascut in Weimar in
anul 1714, compozitorul Carl Philipp Emanuel Bach a fost unul dintre
cei mai cunoscuti fii a lui Johann Sebastian Bach. El a modelat
perioada muzicala intre baroc si clasicul vienez cu o opera care
include 150 de sonate, peste 50 de lucrari concertante si mai mult de
20 de setari ale Patimilor.


In 2014, la 300 de
ani de la nasterea sa, DZT vede oportunitatea de a prezenta viata si
mostenirea acestui compozitor unui public international. Acest lucru
va fi realizat prin activitati, inclusiv organizarea unui tur al
oraselor asociate cu Carl Emanuel Bach pentru reprezentantii
mass-mediei internationale si furnizarea de informatii generale
importante prin intermediul unui portal de presa multilingv.

[img=4480][/img][b]Traditii si obiceiuri[/b]

Intotdeauna a
existat o cerere mare pentru city break in Germania, dar acum
regiunile sale rurale diverse devin tot mai populare pentru turistii
straini. Acest trend sta departe de conventionalul “turism de
highlight”, in favoarea descoperirii originilor si traditiilor
destinatiei de vacanta. Astfel, turistii se pot bucura de experiente
autentice. Acest lucru ar putea implica participarea la festivaluri,
invatarea mestesugurilor locale sau participarea la un tur culinar si
descoperirea specialitatilor regionale.


DZT va promova in
urmatorii doi ani traditiile si obiceiurile Germaniei, in colaborare
cu parteneri regionali. Campania internationala va prezenta
obiceiuri, festivaluri, muzica, muzee ale satului si inventii.

[img=4476][/img][b]500 de ani de la nasterea lui Lucas
Cranach cel Tanar[/b]

A 500-a aniversare a
nasterii pictorului Lucas Cranach cel Tanar va fi celebrata in 2015
ca parte a deceniului Luther. O campanie internationala de promovare
se va axa pe expozitiile lui Cranach in Germania. Tema aceasta va fi
dezvoltata in cadrul targurilor comerciale internationale si in
conferinte de presa.


Acest lucru implica
stabilirea de parteneriate inter-regionale intre orasele in care
Lucas Cranach cel Tanar a trait si a lucrat, si utilizarea acestor
sinergii pentru obtinerea unui efect maxim.

[img=4481][/img][b]Trasee pitoresti
tematice[/b]

Unul din cele mai
indragite moduri de a descoperi diversitatea Germaniei este din
confortul propriului autoturism. Pe langa reteaua sa excelenta de
autostrazi, Germania dispune de un numar mare de drumuri care trec
prin regiuni de vacanta pitoresti. Exista peste 150 de trasee
turistice in susul si in josul tarii, care se concentreaza pe teme
variate in diferite regiuni.



Printre cele mai
populare dintre aceste rute este Drumul Romantic de la Würzburg la
Füssen, denumit si Drumul Alpin German. In 2015, traseele pitoresti
ale Germaniei vor fi aduse in centrul atentiei campaniei de marketing
la nivel mondial. Ca parte a acestei campanii, vor fi invitati
reprezentanti din media internationala la un tur de-a lungul acestor
trasee pitoresti din cadrul Destinatiei de Vacanta Germania.

Organizatia Germana
pentru Turism (DZT) este „asociatia turistica“ nationala a
Germaniei, constituita ca parteneriat public privat, avand sediul
central in Frankfurt pe Main. Reprezinta destinatia turistica
Germania din insarcinarea/in numele Ministerului Federal pentru
Economie si Tehnologie (BMWi), fiind promovata si sustinuta de catre
acest minister in baza unei decizii a Camerei Deputatilor din
RFG. 

DZT
dezvolta si comunica strategii si produse pentru a extinde imaginea
pozitiva a destinatiilor turistice germane in strainatate si pentru a
promova turismul in Germania. In acest scop, are 30 de reprezentante
in diferite tari. 

Romania a
inregistrat in 2012 peste 525.000 de calatorii in Germania,
reprezentand o crestere de 11% comparativ cu aceeasi perioada a
anului trecut, potrivitOrganizatiei Germane pentru Turism (DZT). Vezi
aici
ce regiuni viziteaza cu predilectie turistii romani, cat
cheltuie pe un sejur in aceasta tara si ce procent din aceasta cifra
e dat de segmentul de business travel.