- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Borbely: Timp de 20 de ani, nu a existat o strategie coerenta in domeniul turismului

30 Jul, 14:22 • Redactia DailyBusiness
Ministrul Mediului si Padurilor, Borbely Laszlo (foto), sustine ca, timp de 20 de ani, turismul nu a fost o prioritate, nu a existat o strategie coerenta in acest sens, el adaugand ca, anul trecut si in 2010, Guvernul s-a preocupat mai mult de acest domeniu si a alocat mai multi bani pentru turism.
Borbely: Timp de 20 de ani, nu a existat o strategie coerenta in domeniul turismului

Borbely Laszlo a fost intrebat, vineri, intr-o conferinta de presa sustinuta la Sfantu Gheorghe, despre brandul turistic al Romaniei, el raspunzand ca nu a avut timp sa se ocupe de acest brand, fiind preocupat de inundatii si de programele ministerului, insa a comentat doar ca pe langa brand trebuie sa existe drumuri si servicii si trebuie dati bani „acolo unde este justificat sa se dea”, conform Mediafax.

Borbely a precizat insa ca timp de 20 de ani turismul nu a fost o prioritate si nu a existat o strategie coerenta in acest domeniu.

„Timp de 20 de ani – si cu totii suntem raspunzatori – n-a fost o prioritate, din pacate, turismul. Au fost privatizate alandala aceste proprietati si unele distruse, nu am avut o strategie coerenta in ceea ce priveste turismul. Sunt tari care traiesc numai din turism, uitati-va la Tunisia, cinci milioane de turisti vin in fiecare an”, a spus ministrul Mediului.

Potrivit acestuia, Romania are mare, munti, unele posibilitati geotermale, o treime din apele geotermale din Europa fiind in Romania, dar pentru asta trebuie sa existe si servicii si infrastructura.

„Trebuia sa fie o decizie strategica a guvernelor care au fost. Pot sa va spun insa ca anul trecut si anul acesta au fost mai multi bani pentru turism si asta se poate demonstra si s-a preocupat Guvernul mai mult de turism. Putem sa facem interpretari cu brandul. Ok, trebuie sa ai un brand, dar pe langa acesta trebuie sa ai drumuri, servicii si sa dai bani acolo unde este justificat sa se dea”, a conchis el.

Logo-ul si sloganul lansate la Shanghai au costat aproape 900.000 de euro. Crearea si promovarea brandului turistic, finantate din fonduri europene, fac parte dintr-un proiect de promovare a potentialului turistic al Romaniei, pentru care sunt alocati 75 milioane de euro pana la finalul anului 2013.

Brandul este realizat de asocierea THR – Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA – Taylor Nelson Sofres.