Turism

Cele mai cautate servicii online de catre turistii romani

05 Jul, 00:11 • Redactia DailyBusiness
Turiștii români care aleg să își rezerve online călătoriile caută oferte la bilete de avion, pachete de tip city break, rezervări de camere de hotel și consultanță turistică prin call center sau live chat. Serviciul cel mai puțin căutat online este cel de închiriere de mașini, conform unui studiu realizat de compania de consultanță GfK România.
Cele mai cautate servicii online de catre turistii romani

Tot de aici reiese că primele trei agenții online din România concentrează peste 77% din achizițiile făcute de turiști în acest mediu. 

„Studiul GfK a confirmat câteva ipoteze pe care noi le aveam, și anume că turiștii români migrează către agențiile online pentru că rezervarea de bilete de avion sau pachete turistice este simplă și rapidă”, a declarat Daniel Truica, fondator și CEO Vola.ro.

Ofertele la bilete de avion, principalul motiv pentru care românii apelează la agențiile de turism online


Atunci când folosesc o agenție de turism online, majoritatea turiștilor români este interesată de achiziționarea biletelor de avion. Rapiditatea cu care pot identifica ofertele și reducerile la bilete de avion, dar și interfața ușor de folosit pentru rezervarea biletelor, îi determină pe turiști să apeleze la platforme online.

Astfel, 6 din 10 clienți Vola.ro au optat pentru oferte la bilete de avion.
Folosirea abonării la newsletterul agenției este un alt tip de produs folosit frecvent, prin intermediul cărora turiștii ajung să își rezerve vacanțe sau city-break-uri la prețuri reduse.

Din analiza GfK România a reieșit faptul că turiștii utilizează frecvent ofertele speciale, newsletterele, precum și pachetele de vacanță de tip city break ale agenției.

Tot conform studiului, 26% dintre cei care utilizează serviciile companiei sunt în căutarea pachetelor de tip city-break.

Mai mult
decât atât, în medie, 1 din 5 români care utilizează serviciile agențiilor de turism online este interesat să rezerve camere de hotel.
Consultanța telefonică disponibilă 24/24 reprezintă cel mai apreciat serviciu din perspectiva turiștilor care rezervă online.


Care este profilul celor care rezerva online produse turistice?

Cei mai mulți sunt persoane cu educație superioară și venituri medii spre mari, vârsta variind între 18 și 45 de ani.

De asemenea, o mare parte dintre clienți sunt femei și locuiesc în mediul urban, în orașe cu peste 200.000 de locuitori. Bucureștiul este cel mai activ din acest punct de vedere, fiind orașul cu cea mai mare penetrare a pieței de turism online.

Tot din studiul GfK reiese că dintre cei care călătoresc, procentul celor singuri și fără copii este mai mare decât al celor căsătoriți sau care au copii.