Turism

City-break de toamna: Care sunt cele mai cumparate weekenduri anul acesta

20 Oct, 12:52 • Redactia DailyBusiness
Toamna este o perioada la fel de buna ca oricare alta pentru a savura o scurta vacanta, chiar si atunci cand este vorba doar de un city-break de weekend. Romanilor le place sa calatoreasca si, in octombrie si noiembrie, principalele lor destinatii pentru city-break-uri  sunt Atena, Amsterdam si Berlin, conform datelor Tripsta. Vezi care sunt weekendurile cele mai cautate.
City-break de toamna: Care sunt cele mai cumparate weekenduri anul acesta

Al doilea week-end din noiembrie (7-9
noiembrie) si finalul celei de-a treia saptamani din octombrie (respectiv
perioadele 17-20 octombrie, 17-19 octombrie si 16-19 octombrie), sunt perioadele
preferate pentru city-break-uri in aceasta toamna, potrivit datelor agentiei de
turism online Tripsta.
 
 

Romanii  isi rezerva city-break-urile cu 57 de zile inainte
de a calatori efectiv, ceea ce inseamna ca isi planifica mini-vacantele cu 8 saptamani
in avans.
 
 

Analizand obiceiurile de calatorie, se pare ca
romanii aleg destinatii cosmopolite, cheltuie sume relativ mari pentru biletele
de avion si calatoresc in principal cu linii aeriene cunoscute si mai putin cu
operatori low-cost .
 
 

[b] 208 euro pentru un bilet de avion[/b]
 
 

Cu Atena,
Amsterdam
si Berlin
ca principale destinatii pentru city-breakuri,  datele Tripsta arata ca romanilor le mai place sa mearga
in mini-vacante de week-end si in Bruxelles, Istanbul, Barcelona, Belgrad,
Copenhaga, Lisabona sau Malaga. La aceste destinatii se adauga cele devenite
deja traditionale, respectiv Paris,
Roma
si Viena.
 
 

Pe plan european, rusii prefera ca destinatii
pentru city-break-uri Berlinul, Viena si Istanbul, polonezii merg la Paris,
Amsterdam si Zurich, turcii – la Atena, Beirut si Londra, in timp ce grecii
prefera Roma, Londra si Paris.
 
 

Potrivit Tripsta, pretul mediu al unui bilet
de avion pentru un city-break achizitionat de catre calatorii romani este de
208 euro. Cele mai ieftine bilete sunt disponibile  pe rutele Bucuresti-Roma
(45 euro) si Frankfurt – Paris (91 euro), in timp ce biletele cele mai scumpe
sunt de la Moscova la Bucuresti (507 euro), de la Atena la Belgrad (364 euro)
sau din Bucuresti in Malta (343 euro).
 
 

[b]Profilul turistilor care merg in
city-break[/b]
 
 
 

In ceea
ce-i priveste pe calatorii romani, femeile arata un interes mai mare pentru
city-break-uri, ele fiind responsabile pentru 52,17% din totalul rezervarilor facute
in octombrie si noiembrie prin intermediul Tripsta, potrivit datelor companiei.
 
 

Femeile sunt cele care achizitioneaza cele mai
multe city-break-uri si in Rusia (53,45%), insa barbatii se ocupa de rezervarile
si achizitiile de calatorii in Polonia (58,24%), Turcia (56,33%) si Grecia
(50,19%), indica datele Tripsta.
 
 
Atunci cand este vorba de varsta, majoritatea
romanilor care si-au facut rezervari de city-break-uri prin intermediul Tripsta
pentru perioada mentionata au 25-30 de ani (31%), 30-35 de ani (13,3%) si,
respectiv, 35-40 de ani si 40-45 de ani  (11% fiecare).
 
 

[b]Numai 17% dintre
romani au ales sa zboare cu operatori low-cost [/b]
 
 

Atunci cand vine vorba de liniile aeriene cu
care aleg sa calatoreasca, 17% dintre romanii care si-au rezervat, prin
intermediul Tripsta, zboruri pentru city-break-uri in noiembrie au ales
operatori low cost precum Ryanair, WizAir sau BlueAir. Restul au optat sa
zboare cu Aegean Airlines (19,05%), Tarom (16,67%), KLM (14,29%) sau Lufthansa
(7,14%), dar si cu alte linii aeriene precum Air Berlin, Air France, Air
Baltic, Air Serbia, Austrian Airlines, SAS, TAP Air Portugal si Turkish
Airlines.
 
 

Comparativ cu alte tari europene unde Tripsta
este prezenta, romanii (17%) sunt pe locul al doilea dupa greci  (33,57%)
atunci cand vine vorba de calatorii low-cost. Cele mai slabe sanse pentru calatorii
low-cost intervin atunci cand e vorba de rusi, cu doar 0,56% dintre ei folosind
linii aeriene low-cost. De asemenea, 7,1% dintre polonezi si 2,36% dintre turci
zboara si ei low cost pentru a ajunge la destinatiile dorite.
 
 

Tripsta
este o agentie de turism online cu operatiuni in 30 de tari.