Turism

Computer in loc de avion: Intalnirile virtuale de business, alternativa la calatorii

09 Dec, 00:03 • cristina.mihai
Au trecut vremurile cand sefii marilor corporatii trebuia sa stranga toti specialistii din companie la un loc pentru a putea organiza o conferinta? Necesitatea de a cheltui cat mai putin pe timp de criza, dar si dezvoltarea mijloacelor tehnice genereaza o noua forma de comunicare: intalnirile virtuale de business.
Computer in loc de avion: Intalnirile virtuale de business, alternativa la calatorii

Video si teleconferintele au devenit din ce in ce mai acceptate si des folosite in corporatii. O treime dintre companiile intervievate intr-un sondaj al furnizorului de solutii si plati pentru turismul de afaceri AirPlus International au spus ca intalnirile virtuale s-au inmultit in organizatiile lor.

Corporatiile care si-au propus sa scada cheltuielile cu
calatoriile de afaceri si-au mutat atentia pe alternative ca videoconferintele,
webcasting-ul sau teleconferintele in recesiune.

Mai mult, intr-un sondaj al AirPlus efectuat in urma cu doi ani 81%
din companii au spus ca in primele 6 luni din acel an au crescut numarul de  teleconferinte, iar 71% ca au implementat
conferintele web, in timp ce 38% utilizau chiar teleprezenta.

Totusi, in prezent, bugetele destinate deplasarilor de afaceri au inceput sa se revigoreze, 59% din companii spunand ca bugetul de calatorii de afaceri este mai mare sau la fel decat cel din perioada pre-recesiune. In acest context, scad ca importanta intalnirile virtuale?

Solutiile
alternative de intalniri raman frecvente in multinationale. Doar 1% din
respondenti spun ca intalnirile virtuale au scazut ca numar, in timp ce
calatoriile de afaceri au crescut, in acest an.
 

32% afirma ca intalnirile virtuale au crescut ca numar, dar
ca nu au inlocuit calatoriile de afaceri, in timp ce alte 32 de procente spun
ca in companiile lor a crescut numarul intalnirilor virtuale, dar nu simultan
cu turismul de business, ci in defavoarea calatoriilor.

O alta treime spun ca acestea au ramas la fel
ca anul trecut. Pentru majoritatea respondentilor, cel mai
important argument in favoarea intalnirilor virtuale il reprezinta costurile crescute
ale calatoriilor.

Indiferent de motivele pentru care se aleg
alternative ale calatoriilor de afaceri, profesionistii care au raspuns la
sondaj au pareri impartite legate eficacitatea intalnirilor virtuale. Astfel, doar
12% au raspuns ferm ca acestea sunt la fel de bune precum cele „fata in fata”, dar
care insa presupun calatorii in alt oras sau alta tara, in timp ce  6% spun ca acest tip de intalniri nu sunt la
fel de eficiente.

Majoritatea respondentilor considera insa ca doar uneori intalnirile virtuale au
fost mai eficiente decat cele „fata in fata”.